Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Próby SW-4 Solo

Lotnictwo wojskowe, 15 września 2015

Marynarka wojenna W. Brytanii zakończyła badania bezzałogowego śmigłowca SW-4 RUAS Solo.

SW-4 RUAS Solo podczas symulowanego lądowania w trybie automatycznym na holowanej naczepie, imitującej pokład fregaty. W celu zwiększenia poziomu bezpieczeństwa w kabinie wiropłata znajdował się pilot / Zdjęcie: AgustaWestland

Spółka Finmeccanica–AgustaWestland ogłosiła dzisiaj, że zakończyła realizację podpisanego w 2013 z brytyjskim Ministerstwem Obrony Narodowej kontraktu na przeprowadzenie pokazu zdolności bezzałogowego śmigłowca (RWUAS). Program badań obejmował 27 godzin lotów demonstracyjnych i 22 symulacje automatycznego lądowania na pokładzie okrętu przez demonstratora technologii – śmigłowiec SW-4 RUAS Solo (Ponownie Solo, 2014-09-01).

Pierwszy etap obejmował start i lądowanie, zarządzanie misją, integrację wyposażenia bsl z okrętowym systemem zarządzania walką i symulację sytuacji awaryjnych. W drugim etapie przeprowadzono symulowane lądowania SW-4 RUAS Solo w trybie automatycznym na holowanej naczepie, imitującej pokład fregaty. Ostatni, trzeci etap polegał na pokazie misji bezpieczeństwa morskiego i patrolowania wód przybrzeżnych przy użyciu wyposażenia zdolnego do identyfikacji wyznaczonych obiektów. Podczas pokazu śmigłowiec SW-4 RUAS Solo realizował zadania jako Bezzałogowiec, automatycznie sterowany ze stacji naziemnej. W celu zwiększenia poziomu bezpieczeństwa w kabinie wiropłata znajdował się pilot.

– Jesteśmy zadowoleni z wyników demonstracji bezzałogowego śmigłowca i zdobyliśmy dużą wiedzę, która pomoże nam w dokonywaniu przyszłych wyborów. Bezzałogowiec [SW-4 RUAS Solo] oferuje unikalną kombinację długotrwałości lotu i ładowności, a jednocześnie jest zdolny do startu i lądowania na relatywnie niewielkich okrętach wojennych wyposażonych w pokład lotniczy – powiedział kmdr Bow Wheaton, odpowiedzialny za lotnictwo Royal Navy.

W ramach programu RWUAS przeanalizowano zastosowanie śmigłowców różnych typów, które mogłyby zapewnić zdolność do realizacji lotów nad morzem o dużej długotrwałości. Ponadto w ramach projektu badano koncepcję śmigłowca, który byłby zdolny do zadań obrony przeciwminowej, badań hydrograficznych i obserwacji przestrzeni powietrznej, operując z okrętu wielkości fregaty.

W skład zespołu zajmującego się programem RWUAS wchodzą, oprócz spólki Finmeccanica-AgustaWestland, będącej głównym wykonawcą, Atlas Elektronik UK (dostawca wyposażenia do poszukiwania min morskich), BAE Systems (producent okrętowych systemów zarządzania walką), Pelydryn Ltd (zajmujące się badaniami hydrograficznymi) i Finmeccanica-Selex ES (producent wyposażenia obserwacyjnego). 


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.