Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Reaper ER w linii

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 20 września 2015

US Air Force wprowadziły do użytkowania operacyjnego pierwszy zmodyfikowany bsl MQ-9 Predator B o zwiększonej długotrwałości lotu – Reaper ER. Może on przebywać w powietrzu 33-35 h.

Pierwszy operacyjny MQ-9 Reaper ER użytkowany przez USAF / Zdjęcie: GA-ASI

General Atomics Aeronautical Systems Inc. (GA-ASI) poinformowała, że US Air Force przyjęły formalnie do uzbrojenia pierwszy zmodyfikowany bsl MQ-9 Predator B o zwiększonej długotrwałości lotu – Reaper ER (Extended Range). Różni się on od wersji podstawowej przede wszystkim dwoma montowanymi pod skrzydłami zbiornikami paliwa. Pod pozostałymi węzłami podskrzydłowymi bsl może nadal przenosić uzbrojenie i wyposażenie dodatkowe.

Aby bsl o zwiększonej masie mógł wystartować zastosowano dodatkowy wtrysk mieszanki alkoholowej do silnika i 4-łopatowe śmigło. Wzmocniono też podwozie. Umożliwia ono nie tylko start cięższego bezzałogowca, ale też zabezpiecza pas startowy przed nadmiernym obciążeniem.

Zmiany konstrukcyjne zastosowane przez GA-ASI pozwoliły na zwiększenie długotrwałości lotu Reapera z 27 do 33-35 godzin. Konstruktorzy planują docelowe wydłużenie czasu lotu Reapera ER do 42 godzin. Ma temu służyć m.in. zwiększenie rozpiętości skrzydeł z 20 do 24 metrów. Nie tylko zwiększy to doskonałość aerodynamiczną, ale i pojemność skrzydłowych zbiorników paliwa. W tej wersji Reaper ER będzie mógł realizować jedynie misje rozpoznawcze.

Według wymagań programu Quick Reaction Capability (QRC), GA-ASI ma dostarczyć 38 bsl Reaper ER w ciągu 13 miesięcy. W połowie przyszłego roku zamówienie może być zwiększone. Warunkiem jest sukces pierwszego etapu eksploatacji zmodyfikowanych bsl. Zestawy modernizacyjne dostarczane GA-ASI mają być przystosowane do instalowania na dotychczas użytkowanych, standardowych Reaperach.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.