Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Nowa paralotnia Dudka

Lotnictwo cywilne, 07 października 2008

Dudek Paragliders rozpoczął produkcję paralotni Plus, następcy Voxa, skrzydła pośredniego, przeznaczonych dla średniozaawansowanych. Wydarzenie zostało poprzedzone wydaniem certyfikatu kategorii EN B.

Nowa paralotnia Piotra Dudka, Plus. Skrzydło tego typu kosztuje 5-6 tys. zł. Dodając do tego cenę uprzęży, napędu, spadochronu ratunkowego, należy wydać łącznie 2-3 razy tyle. Niewiele, w porównaniu z samochodem średniej klasy / Zdjęcie: Iwona Dudek

Na razie nowa konstrukcja Piotra Dudka dostępna jest w modelach 28 i 30, co oznacza powierzchnię (w m²) po rozłożeniu. Producent planuje oferować 6 skrzydeł, o powierzchni od 22 do 32 m² (rozmiar wynika z masy pilota i jednostki napędowej). Wcześniej jednak modele wszystkich rozmiarów muszą przejść proces certyfikacji.

Skrzydła przeznaczone są dla osób, które skończyły kurs i mają opanowane podstawowe techniki pilotażu. Dlatego osiągi zestawu nie są wyśrubowane, ale dzięki temu uzyskano spory poziom bezpieczeństwa.

Plusy - podobnie jak inne systemy tego typu - przeznaczone są do holowania i latania z napędem. Ich osiągi są bardzo podobne, jak w przypadku Voxów. Oba typy mają prędkość opadania między 1 a 2 m/s i prędkość postępową od 21-23 do 47-48 km/h. Różnią się jednak konstrukcją. Starszy model ma 50 cel, nowy - 44. Plusy mają także nieco większą masę: model 28 - 6,3 kg, a 30 - 6,7 kg. Dla porównania, Vox 27A, o powierzchni 27,4 m², waży 5,7 kG.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.