Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Początek testów w locie silnika PD-14

Lotnictwo cywilne, Przemysł zbrojeniowy, 08 listopada 2015

Rosyjska ODK rozpoczęła testy w locie silnika turboodrzutowego PD-14. Silniki tego typu mają napędzać samoloty pasażerskie MS-21.

Latające laboratorium Ił-76LL z silnikiem PD-14 (lewy wewnętrzny) startuje do lotu testowego 3 listopada 2015 / Zdjęcie: Walentin Mizanow

ODK (Obiediniennaja dwigatielostroitielnaja korporacja) rozpoczęła testy w locie nowego silnika turboodrzutowego PD-14. Jego prototyp został zamontowany na latającym laboratorium Ił-76LL. Samolot opuścił halę montażową 24 października. Pierwszy lot odbył się 6 dni później.

Silnik PD-14 jest przeznaczony do napędu samolotów pasażerskich MS-21, projektowanych przez korporację Irkut. Pierwotnie rozpoczęcie jego testów w locie planowano na lipiec 2015. Według źródeł w ODK, opóźnienie nastąpiło z przyczyn formalnych i finansowych. Do testów przeznaczono siódmy prototyp PD-14.

PD-14 powstaje w ramach programu budowy rodziny napędów samolotów pasażerskich o ciągu od 12,5 do 18 t, jako rosyjska alternatywa dla amerykańskich Pratt & Whitney PW1400. Silnik projektuje OAO Awiadwigatiel z Permu. Jego producentem seryjnym ma być zaś Permska wytwórnia silników. Uzyskała ona już zamówienie na napędy dla 35 samolotów MS-21-200/-300 zamówionych przez Aerofłot.

Certyfikacja silnika PD-14 w FR jest planowana na 2017. W Europie ma ona zostać potwierdzona rok później. Na 2025 planowane jest wytwarzanie 40 silników PD-14 rocznie, a w 2030 roczna produkcja ma wzrosnąć do 50.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.