Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wodowanie El Mellah

Marynarka wojenna, 13 listopada 2015

W stoczni Remontowa Shipbuilding w Gdańsku odbyło się wodowanie kadłuba budowanego dla marynarki wojennej Algierii żaglowca szkolnego El-Mellah.

Zaprojektowana przez znanego w świecie projektanta żaglowców inżyniera Zygmunta Chorenia fregata El-Mellah jest pierwszą jednostką żaglową w historii stoczni Remontowa Shipbuilding i zarazem, jak podano, tysięcznym zwodowanym w niej statkiem / Zdjęcie: Przemysław Gurgurewicz

Żaglowiec zwodowano w ubiegłą sobotę. Nowa jednostka, oznaczona numerem 938, nosi nazwę El-Mellah (arab. Żeglarz). Jest to trójmasztowa fregata o długości całkowitej (z bukszprytem) 110 m, szerokości 14,5 m i wysokości bocznej 8,6 m.

Po ukończeniu El-Mellah będzie dysponować ożaglowaniem o powierzchni ok. 3 tys. m², co ma pozwolić na osiąganie pod żaglami prędkości ponad 17 w przy wietrze o prędkości 10,8-13,8 m/s (6° w skali Beauforta).

Fregata będzie służyła do szkolenia morskiego kadetów algierskiej wyższej szkoły morskiej, dla których na pokładzie przewidziano 120 miejsc, spośród 222 przygotowanych dla wszystkich członków załogi. Żaglowiec będzie także pełnić funkcje reprezentacyjne i uczestniczyć w międzynarodowych regatach. Przekazanie gotowej fregaty odbiorcy zaplanowano na koniec 2016.

Na podstawie informacji Przemysława Gurgurewicza


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.