Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wyczyny Gulfstreamów

Lotnictwo cywilne, 19 listopada 2015

Odrzutowce klasy biznes produkowane przez Gulfstreama wykonały rekordowe przeloty. Dwa z nich odbyły się niemal jednocześnie.

Pierwszy przedseryjny G500 ląduje w porcie lotniczym Henderson Executive w Las Vegas po locie z Savannah. Był to jeden z wyczynów, jakich kilka dni temu dokonały odrzutowce Gulfstreama / Zdjęcie: Gulfstream

13 listopada G650ER wystartował z międzynarodowego portu lotniczego Al Maktoum w Dubaju. Celem było lotnisko w Teterboro w stanie New Jersey, oddalone o 11 407 km. Samolot wylądował tam po 13 h 10 min. Średnia prędkość lotu wynosiła M0,87, co jest rekordem świata na tej trasie. W lutym br. G650ER potwierdził swoje możliwości, wykonując lot dookoła świata, z jednym międzylądowaniem (G650ER lot dookoła świata, 2015-02-20).

Tego samego dnia warszawskie Lotnisko Chopina opuścił G450. Po przebyciu 7852 km w czasie 9 h 23 min samolot wylądował w porcie lotniczym im. Johna F. Kennedy'ego w Nowym Jorku. G450 przebył trasę ze średnią prędkością M0,77, bijąc rekord świata na tej trasie i zmagając się z wiatrem od czoła o prędkości 28 w. Mimo tego w jego zbiornikach pozostała rezerwa paliwa większa od wymaganej przepisami NBAA IFR.

W tym samym dniu odbył się też pierwszy krajowy przelot jedynego prototypu G500. Jego trasa wiodła z lotniska Hilton Head w Savannah do portu Henderson Executive w Las Vegas. G500 wylądował tam po przebyciu 3018 km w czasie 4 h 36 min. Podczas lotu samolot rozwinął średnią prędkość M0,85, na wysokości 13 716 m, przy wietrze od czoła wiejącym z prędkością 75 w. Dotychczas samolot ten wylatał 160 h w trakcie 44 lotów próbnych, osiągając wysokość ponad 15 240 m (100 h lotów Gulfstreama G500, 2015-10-15).

Natomiast 14 listopada G550 wykonał lot z portu lotniczego Makau do portu McCarran w Las Vegas. Podróż pomiędzy dwoma kontynentami, długości 12 197 km, trwała 12 h 8 min. Średnia prędkość rekordowego lotu to M0,80 (Northrop ujawnia następcę J-STARS, 2015-09-09).

Wyczyny Gulfstreamów są obecnie zatwierdzane przez amerykańską National Aeronautic Association, a następnie zostaną zgłoszone Fédération Aéronautique International jako rekordy świata.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.