Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Caiman Light receptą na problemy BAE Systems?

Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, 13 października 2008

Na wystawie towarzyszącej dorocznemu spotkaniu AUSA koncern BAE Systems zademonstrował prototyp Caiman Light. Zamówienia na ten pojazd mają ograniczyć zwolnienia w jego wytwórniach w USA.

Na wystawie towarzyszącej spotkaniu AUSA (Association of the United States Army) co roku pojawiają się nowe pojazdy dla wojsk lądowych (Pojazd KMW i L-3 Communications dla US Army). W tym roku był nim m.in. Caiman Light (CLT) - 5-miejscowa 4x4 wersja pojazdu MRAP (Mine Resistant Ambush Protected) 6x6 Caiman. Należy on do FMTV (Family of Medium Tactical Vehicles). Zdaniem producenta, CLT zapewnia poziom zabezpieczenia podobny jak 18-tonowy Caiman, a jest od niego o 1/3 lżejszy. Caiman Light ma elektroniczny system kontroli stabilności, a dzięki sterowanym kołom tylnym jego promień skrętu nie przekracza 6 m.

Struktura Caiman Light ma być wytwarzana w zakładzie BAE Systems w amerykańskim Faifield w Ohio. Kadłuby przewożone będą do Sealy w Teksasie, gdzie montowane ma być podwozie i zespół napędowy oraz realizowany końcowy montaż, włącznie z wyposażeniem wnętrza pojazdu i uzbrojeniem. 85% części CLV jest zunifikowana z Caimanem i FMTV, co ma ułatwić logistykę US Army.

Caiman Light ma konkurować w przyszłych przetargach ze zmniejszonymi i bardziej mobilnymi pojazdami MRAP (Słabości MRAP), takimi jak Navistar MaxxPro Dash. Na początku września (Zamówienie na lżejsze MRAP) Pentagon zamówił 822 tych pojazdów (o masie ok. 15 t wobec 12 t CLT). Od 2006 US Army otrzymała już 7 tys. pojazdów MRAP o masie od 14 do 24 t. Łączne zamówienia Pentagonu na MRAP różnej klasy przekraczają już 12 tys.

Caiman Light ma być remedium na problemy producenta. BAE Systems Vehicle Amor ogłosił właśnie, że w listopadzie zwolni 475 pracowników kontraktowych w zakładach w West Chester Township. Jest to związane ze zmniejszeniem zamówień na MRAP z BAE Systems. Wiceprezes zakładów, Tony Russel powiedział, że powrót do pracy zwalnianych będzie możliwy, jeśli koncern zyska zamówienia US Army właśnie na Caiman Light lub kontrakty na inne pojazdy poza USA.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.