Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Mistrale bez rosyjskiego wyposażenia

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 21 listopada 2015

Dziś powinien zakończyć się demontaż rosyjskich systemów z desantowców śmigłowcowych Mistral. Okręty, pierwotnie przeznaczone dla FR, ostatecznie kupuje Egipt.

Według przedstawicieli Federalnej służby ds. współpracy wojskowo-technicznej (FS WTS), dziś – zgodnie z planem – ma zakończyć się demontaż rosyjskiego wyposażenia z dwóch desantowców śmigłowcowych Mistral znajdujących się w stoczni DCNS (STX) w Saint-Nazaire. Chodzi o systemy łączności i kierowania ogniem, różniące okręty przeznaczone pierwotnie dla FR od standardów francuskich. W ten sposób potwierdzają się wcześniejsze nieoficjalne informacje na ten temat.

Informatorzy rosyjskich mediów twierdzą, że demontażu dokonują pracownicy francuscy pod nadzorem przedstawicieli rosyjskiego Ministerstwa obrony i przemysłu zbrojeniowego. Przed demontażem systemy są sprawdzane pod względem ich kompletności i sprawności. Każde urządzenie jest opisywane i pakowane w oryginalne opakowania. Niektóre komponenty pakowane są do zasobników próżniowych. Po opieczętowaniu Francuzi przekazują opakowania Rosjanom.

Rosjanie zapewniają, że część ze zdemontowanych systemów mogą przekazać Egiptowi, który ma być ostatecznym odbiorcą Mistrali. W szczególności chodzi o wyposażenie niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania śmigłowców pokładowych. Chodzi o Kamowy Ka-52K. Ich zakup przez Egipt był jednym z warunków, pod którymi Rosjanie zgodzili się na rezygnację z zakupu okrętów, wymuszoną sankcjami USA i ich sojuszników po wybuchu konfliktu na wschodzie Ukrainy i przyłączeniu przez FR Krymu.

Kontrakt Francji z Egiptem dotyczący sprzedaży desantowców śmigłowcowych Mistral został podpisany 10 października (Mistrale dla Egiptu potwierdzone, 2015-10-12). Jego wartość jest szacowana na 950 mln Euro. Okręty mają zostać przekazane odbiorcy latem 2016. Jeden z nich ma pełnić służbę na Morzu Śródziemnym, a drugi na Morzu Czerwonym.

Egipt zamówił w FR 50 śmigłowców Ka-50. Część z nich ma zostać dostarczona w wersji morskiej – Ka-52K. Kontrakt jest wart ok. miliard dolarów. Rosjanie zbudowali dotąd 4 Ka-52K, które miały trafić na pokłady Mistrali w wersji rosyjskiej.

Decyzja o rezygnacji z kontraktu na dostawę dwóch desantowców śmigłowcowych Mistral prezydenci Francji i FR, Francois Hollande i Władimir Putin uzgodnili 6 sierpnia. W ramach porozumienia Paryż zwrócił Moskwie ok. 950 mln Euro (950 mln Euro za zerwanie kontraktu na Mistrale, 2015-08-25). Kwota ta obejmowała zarówno zaliczki (893 mln Euro), jak i koszty poniesione przez FR m.in. na szkolenie marynarzy i budowę infrastruktury niezbędnej do eksploatacji francuskich okrętów. Rosyjskie media podkreślają, że po przeliczeniu na ruble, z powodu spadku kursu tej waluty, Moskwa otrzymała prawie dwa razy więcej niż pierwotnie zapłaciła.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.