Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oblot zmodernizowanej Pucary

Lotnictwo wojskowe, 30 listopada 2015

W Argentynie oblatano pierwszy samolot uderzeniowy Pucara, zmodernizowany do wersji IA-58H.

Zmodernizowany IA-58H z silnikami PT-6A-62 startuje do pierwszego lotu / Zdjęcie: MO Argentyny

Po wielu opóźnieniach Argentyńczykom udało się wreszcie oblatać pierwszy samolot uderzeniowy Pucara, zmodernizowany do standardu IA-58H (Nowe malowanie Pucary, 2012-10-02). Jego lot odbył się 24 listopada, na terenie wytwórni Fábrica Argentina de Aviones Brig. San Martín (FAdeA). W uroczystości wziął udział minister obrony Argentyny Agustín Rossi, sekretarz nauki, technologii i produkcji obronnej Santiago Rodríguez oraz przedstawiciele sił zbrojnych i placówek naukowo-badawczych.

Modernizacja Pucary została zapoczątkowana w 2008. Planowano wówczas, że samoloty otrzymają nowe silniki PT-6A-62, zamiast Turbomeca Astazou XVIG, których obsługa techniczna nastręczała coraz większych trudności. Zamierzano też zabudować nowoczesną awionikę glass cockpit, umożliwiającą wykonywanie lotów w okularowych wzmacniaczach obrazu (NVG).

Przedsięwzięcie okazało się bardziej skomplikowane niż zakładano. Ostatecznie dopiero latem br. pracownicy FAdeA zabudowali nowe silniki w przekonstruowanych skrzydłach, które dostarczyło Israel Aerospace Industries (IAI). Przed oblotem IA-58H przeszedł próby i sprawdzenia na ziemi.

Próby IA-58H mają potrwać ok. roku. Następnie argentyński resort obrony podejmie decyzję o ewentualnej kontynuacji programu i zabudowaniu kolejnych elementów wyposażenia. Nie wiadomo jednak, jak dalej potoczy się współpraca z IAI.

Plany rządu w Buenos Aires zakładają zmodernizowanie 20 IA-58 do nowego standardu. Innym użytkownikiem Pucar, w wersji IA-58A, jest Urugwaj, który wyrażał zainteresowanie dołączeniem do przedsięwzięcia FAdeA, jednak uzależniał decyzję od kosztów, jakie musiałby ponieść.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.