Airbus zmienił kolejność dostaw samolotów A320neo.
Na początku grudnia koncern z Tuluzy postanowił zmienić harmonogram dostaw A320neo. Pierwszy samolot z tej rodziny trafi do Lufthansy, a nie do Qatar Airways, jak pierwotnie planowano. Powodem są ograniczenia związane z chłodzeniem silników PW1100G pomiędzy lotami, spowodowane wadliwym oprogramowaniem (Certyfikaty dla A320neo z silnikami PW1100, 2015-11-25). Jak twierdzi producent silników Pratt & Whitney, problem ten zostanie rozwiązany do lutego i uwzględniony w aktualizacji software’u.
Z niewyjaśnionych przyczyn technicznych Airbus przekaże pierwsze samoloty wąskokadłubowe A320neo niskokosztowym liniom IndiGo z Indii w styczniu 2016. Spółka-matka przewoźnika, InterGlobe Aviation, poinformowała, że została powiadomiona o opóźnieniu w ubiegłym tygodniu i obecnie poszukuje sposobów złagodzenia jego skutków. IndiGo zamówiły 250 A320neo w ub. r. (IndiGo potwierdzają zamówienie na A320neo, 2015-08-17).
Kolejnym towarzystwem, które może odebrać A320neo ze zwłoką jest amerykańskie Spirit (Spirit Airlines zmieniają barwy, 2014-09-18). Początkowo zakładano, że pierwsze samoloty trafią do niego w styczniu 2016. Obecnie mówi się o przełożeniu dostaw na początek marca.
Pierwszy A320neo, który przeznaczony jest dla narodowego przewoźnika Niemiec, nosi numer seryjny MSN6801 i został oblatany 11 grudnia w zakładach w Hamburgu. Jego lot trwał ok. 3,5 godziny. Samolot powinien zostać dostarczony przed końcem br.