Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Katastrofa CRJ-200PF w Szwecji

Lotnictwo cywilne, 09 stycznia 2016

Przedwczoraj o 23:10 z lotniska Oslo-Gardermoen wystartował mały samolot cargo linii West Air Sweden Bombardier CRJ-200 z dwuosobową załogą na pokładzie (lot PT294). Leciał do Tromso, przewożąc 4,5 t ładunku (głównie poczty). 18 minut po północy maszyna zaczęła gwałtownie opadać z wysokości przelotowej (FL330, czyli ok. 10 km). Samolot znajdował się wówczas niedaleko Kiruny nad jeziorem Akkajaure w Szwecji, w pobliżu granicy z Norwegią. Przed jego rozbiciem załoga zdążyła nadać sygnał mayday.

Krater w miejscu zderzenia samolotu z ziemią ma średnicę ok. 50 m / Zdjęcie: svt2

Na razie nie wiadomo, co było przyczyną katastrofy. Jej miejsce odnalazła załoga samolotu F-16 norweskich wojsk lotniczych. Krater miał średnicę ok. 50 m. Według specjalistów, świadczy to o bardzo dużej prędkości zderzenia z ziemią. Według zapisu radaru, średnia prędkość opadania wynosiła ok. 3 km na minutę (50 m/s).

Obraz miejsca katastrofy w podczerwieni z systemu rozpoznawczego samolotu F-16, który odnalazł je o 3:10 / Ilustracja: Wojska lotnicze Norwegii

Obaj członkowie załogi zginęli. 42-letni kapitan miał wylatane 3173 godziny, w tym na 2050 na CL-600. 34-letni drugi pilot wylatał 3050 h, w tym na CRJ-200 ok. 900 h. W West Air Sweden pracowali, odpowiednio, od 2011 i 2008.

Rozbity samolot to Canadair (Bombardier) CL-600-2B19 Regional Jet CRJ-200PF nr rej. SE-DUX, nr ser. 7010, oblatany w 1993. Od tego czasu wylatał 38601 godzin w 31036 lotach. Jego operatorem były linie West Air Sweden.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.