Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

EHang184 – pasażerski kwadrokopter

Lotnictwo cywilne, Przemysł zbrojeniowy, 10 stycznia 2016

Na odbywającej się w Las Vegas wystawie CES (Consumer Electronics Show) chińskie przedsiębiorstwo EHang zademonstrowało kwadrokopter EHang184 przeznaczony do przewożenia jednego pasażera. Ma on poruszać się autonomicznie, po wcześniej zaprogramowanej trasie. Pasażer będzie jednak mógł ingerować w przebieg lotu przy pomocy standardowego tabletu podłączonego do systemów pokładowych pojazdu. Z otoczeniem zewnętrznym łączą się one poprzez sieć 4G.

Według konstruktorów, lot EHang184 ma być bardzo bezpieczny. Pojazd może utrzymywać się w powietrzu i pozostać sterowny nawet po awarii jednego z zespołów napędowych / Ilustracje: EHang

Ehang184 nie przeszedł dotąd certyfikacji lotniczej, nie może być więc formalnie wykorzystywany do przewozu ludzi, ani do lotów w ogólnie dostępnej przestrzeni. Jego twórcy twierdzą jednak, że prowadzone dotąd w ChRL testy fabryczne przebiegały pomyślnie. Po uzyskaniu certyfikatu pojazd ma trafić do sprzedaży, ale trudno ocenić, kiedy to nastąpi (przedstawiciele EHang mówią o zaledwie roku). Jego cenę szacuje się na 200-300 tys. USD.

Konstrukcja EHang184

Masa własna EHang184 wynosi 200 kg, a przewożony ładunek (pasażer i standardowy, 16-calowy bagaż) może mieć masę maksymalną równą 100-120 kg. Układ napędowy, składający się z ośmiu silników elektrycznych, ma moc 106 kW, a litowe akumulatory zasilające mają pojemność 14,4 kWh. Pozwala to na 23-minutowy lot z prędkością do 100 km/h na wysokości do 500 m (obliczeniowy pułap maksymalny wynosi 3,5 km). Zasięg pojazdu jest szacowany na 10 mil (ponad 15 km). Powtórne ładowanie akumulatorów musi trwać 2-4 h.

Do przechowania, na przykład w garażu, wysięgniki z wirnikami EHang184 mogą być składane

Struktura EHang184 jest wykonana głównie z kompozytów węglowo-kompozytowych i duraluminium. Jego wysokość wynosi 1447 mm, szerokość 3899 mm, a długość (z wirnikami) 3866 mm. Średnica wirników wynosi 1500 mm. Odległość ich osi od siebie wynosi 2388 mm (wzdłuż) i 2422 mm (w poprzek). Kadłub ma szerokość 1018 mm, a długość 2074 mm. Wysięgniki, na których znajdują się wirniki, mogą być składane do przechowania pojazdu.

EHang jest obecnie znany z produkcji małych kwadrokopterów Ghostdrone 2.0. Przy masie 1,15 kg może on utrzymywać się w powietrzu 25 min. W locie może transmitować obrazy wysokiej rozdzielczości z wykorzystaniem Bluetooth (Android) i Wi-Fi (iOS). Jest bezpośrednim konkurentem najbardziej popularnego, także chińskiego, DJI Inspire.

Przedsiębiorstwo EHang powstało w 2014. Na rozwój uzyskało fundusze venture równe ok. 50 mln USD.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.