Boeing, który od 16 lat wspiera eksploatację odrzutowych samolotów szkolnych T-38 Talon (pierwotnie produkowanych przez Northropa), uzyskał kolejny kontrakt na takie prace. Ma on obowiązywać przez 10 lat, do 2026. Jego wartość wynosi 855 mln USD (ok. 3,5 mld zł).
Według komunikatu Boeinga, kontrakt obejmuje przede wszystkim obsługę i modernizację awioniki samolotów T-38, wyposażenia ich kabin, systemów łączności i paneli sterowania. Dotyczy to 456 maszyn wykorzystywanych obecnie do szkolenia pilotów wojskowych na potrzeby USA i ich sojuszników. Kontrakt obejmuje także obsługę 37 treningowych urządzeń naziemnych.
US Air Force od lat planują wycofanie z eksploatacji samolotów T-38, jako przestarzałych i nieekonomicznych (prototyp T-38 oblatano w 1959). Program, któremu nadano kryptonim T-X, był jednak już kilkukrotnie odsuwany w czasie. W obecnej, nadal wstępnej fazie postępowania przetargowego uczestniczy kilku potencjalnych dostawców. Jest wśród nich Boeing, który występuje w zespole z szwedzkim Saabem (Boeing i Saab zaoferują T-X, 2013-12-06).