Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

KC-46A tankuje F-16

Lotnictwo wojskowe, 25 stycznia 2016

Przeprowadzono pierwsze próby tankowania F-16 przez KC-46A Pegasus.

KC-46A po raz pierwszy podaje paliwo F-16C / Zdjęcie: Paul Weatherman, Boeing

Wczoraj w przestrzeni powietrznej nad stanem Waszyngton przeprowadzono pierwszą próbę pobierania paliwa przez samolot wielozadaniowy F-16C z tankowca KC-46A Pegasus. Lot KC-46A trwał aż 5 h 43 min. Po starcie z lotniska Boeing Field w Seattle załoga Pegasusa wykonała wiele kontaktów z F-16 bez przetaczania nafty, aby upewnić się, że nowy sztywny przewód paliwowy i instalacja działają prawidłowo.

Następnie KC-46A wzniósł się na wysokość 6096 m. Tam nastąpiło przetoczenie 726 kg nafty do zbiorników F-16C, za sterami którego zasiadał ppłk Daniel Alix, pilot 416th Flight Test Squadron, 412th Test Wing z bazy lotniczej Edwards.

Operatorem sztywnego przewodu paliwowego była st. sierż. Lindsay Moon. W jej opinii kierowanie przewodem sztywnym ze stanowiska znajdującego się za kabiną załogi Pegasusa z użyciem kamer wysokiej rozdzielczości, umożliwiających obserwowanie procesu tankowania, to wielka różnica w porównaniu z analogiczną operacją wykonywaną w KC-135, gdzie operator ma do dyspozycji tylko niewielkie okienko, przez które może obserwować samolot podchodzący do tankowca (100 tys. h nalotu KC-135, 2016-01-12).

Niebawem rozpoczną się próby podawania paliwa z KC-46A innym samolotom używanym przez siły zbrojne USA – C-17, F/A-18, A-10 i AV-8B. Weźmie w nich udział ten sam przedseryjny Pegasus (EMD-2), który został oblatany we wrześniu 2015. Dotychczas wykonał on 32 loty (Pegasus demonstruje zdolności, 2015-10-12).

Natomiast pierwszy przedseryjny KC-46A (EMD-1), oznaczany jako 767-2C, wykonał ponad 90 lotów, trwających łącznie 260 h, od oblotu w grudniu 2014. Dwa kolejne przedseryjne Pegasusy – EMD-3 i EMD-4 mają wzbić się w powietrze latem br.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.