Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

KC-46A tankuje F-16

Lotnictwo wojskowe, 25 stycznia 2016

Przeprowadzono pierwsze próby tankowania F-16 przez KC-46A Pegasus.

KC-46A po raz pierwszy podaje paliwo F-16C / Zdjęcie: Paul Weatherman, Boeing

Wczoraj w przestrzeni powietrznej nad stanem Waszyngton przeprowadzono pierwszą próbę pobierania paliwa przez samolot wielozadaniowy F-16C z tankowca KC-46A Pegasus. Lot KC-46A trwał aż 5 h 43 min. Po starcie z lotniska Boeing Field w Seattle załoga Pegasusa wykonała wiele kontaktów z F-16 bez przetaczania nafty, aby upewnić się, że nowy sztywny przewód paliwowy i instalacja działają prawidłowo.

Następnie KC-46A wzniósł się na wysokość 6096 m. Tam nastąpiło przetoczenie 726 kg nafty do zbiorników F-16C, za sterami którego zasiadał ppłk Daniel Alix, pilot 416th Flight Test Squadron, 412th Test Wing z bazy lotniczej Edwards.

Operatorem sztywnego przewodu paliwowego była st. sierż. Lindsay Moon. W jej opinii kierowanie przewodem sztywnym ze stanowiska znajdującego się za kabiną załogi Pegasusa z użyciem kamer wysokiej rozdzielczości, umożliwiających obserwowanie procesu tankowania, to wielka różnica w porównaniu z analogiczną operacją wykonywaną w KC-135, gdzie operator ma do dyspozycji tylko niewielkie okienko, przez które może obserwować samolot podchodzący do tankowca (100 tys. h nalotu KC-135, 2016-01-12).

Niebawem rozpoczną się próby podawania paliwa z KC-46A innym samolotom używanym przez siły zbrojne USA – C-17, F/A-18, A-10 i AV-8B. Weźmie w nich udział ten sam przedseryjny Pegasus (EMD-2), który został oblatany we wrześniu 2015. Dotychczas wykonał on 32 loty (Pegasus demonstruje zdolności, 2015-10-12).

Natomiast pierwszy przedseryjny KC-46A (EMD-1), oznaczany jako 767-2C, wykonał ponad 90 lotów, trwających łącznie 260 h, od oblotu w grudniu 2014. Dwa kolejne przedseryjne Pegasusy – EMD-3 i EMD-4 mają wzbić się w powietrze latem br.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.