Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

10 tys. zamówionych silników Leap

Lotnictwo cywilne, 09 lutego 2016

Przedsiębiorstwo CFM International zdobyło już ponad 10 tys. zamówień na silniki Leap.

Jednym z producentów, który postanowił użyć silników z rodziny Leap-1 jako zespołu napędowego dla swoich nowych samolotów jest Boeing. Model 737 Max 8 napędzany jest wersją Leap-1B / Zdjęcie: Boeing

CFM International, spółka francuskiego przedsiębiorstwa Snecma (Safran) i amerykańskiego General Electric, zdobyła zamówienia na ponad 10 tys. najnowszych silników z rodziny Leap. Są one przeznaczone dla dużych samolotów komunikacyjnych – Leap-1A dla rodziny Airbusów A320neo (Comlux zamówiła ACJ320neo, 2016-02-05, Pierwszy A320neo dostarczony, 2016-01-21), Leap-1B dla rodziny Boeingów 737 Max (Prezentacja Boeinga 737 Max, 2015-12-10), a Leap-1C dla Comac C919 (Prezentacja C919, 2015-11-02).

Pierwszy z w/w modeli uzyskał w listopadzie ub. r. Certyfikaty Typu EASA i FAA (Dwa certyfikaty Leap-1A, 2015-11-23). Analogiczne dokumenty dla pozostałych mają zostać wydane w najbliższych miesiącach. Silniki rodziny Leap mają być następcami CFM56, których dostarczono dotychczas ponad 29 tys.

Obecnie w zakładach Safrana w Villaroche pod Paryżem trwa budowa dwóch linii montażowych, na których powstawać ma rocznie 1000 silników Leap-1 wszystkich wersji. Pierwsza z nich zostanie uruchomiona w styczniu 2017, a druga – na początku 2018. Zakłady w Durham w Karolinie Pn. mają do 2020 także produkować 1000 silników Leap-1 rocznie.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.