Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

SAS 2016: Hybrydowy bsl od ST Aerospace

Lotnictwo wojskowe, Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, 16 lutego 2016

Singapurski producent zaprezentował model bezzałogowego systemu hybrydowego, zdolnego do poruszania się w powietrzu i pod wodą.

Producent zakończył już testy morskie nowego bezzałogowca. W br. przeprowadzone zostaną próby w locie. Przedstawiciele ST Aerospace liczą, że do końca 2016 uda się uzyskać certyfikat zezwalający UHV na wykonywanie lotów w kontrolowanej przestrzeni powietrznej

Od 3 lat Singapore Technologies Aerospace rozwija projekt bezzałogowego systemu hybrydowego (UHV), przeznaczonego dla marynarki wojennej. Bezzałogowiec jest przystosowany do poruszania się w powietrzu, a także w środowisku podwodnym. W br. producent zamierza zakończyć zasadniczy etap testów.

Bezzałogowiec ma służyć przede wszystkim do obserwacji i analizy otoczenia podwodnego. Jego głównym zadaniem będzie wykrywanie min morskich lub improwizowanych urządzeń wybuchowych w strefach przybrzeżnych, a także w pobliżu strategicznie ważnej infrastruktury, w tym portów, platform wiertniczych lub farm wiatrowych.

Bezzałogowiec wyposażono w śmigło pchające i 2 śruby. UHV może poruszać się w powietrzu z prędkością ok. 75 km/h. Czas lotu to maksymalnie 15 min. Prędkość pod wodą wynosi 3 w. Czas pracy wzrasta jednak do 3-4 h / Zdjęcia: Michał Jarocki

UHV może startować z pokładu okrętu nawodnego lub z brzegu. Bezzałogowiec jest w stanie poruszać się w powietrzu z prędkością ok. 75 km/h. Zasięg obliczeniowy to ok. 8 km. Po dotarciu nad cel, UHV ląduje na powierzchni wody, a następnie zanurza się na głębokość do 5 m. Pod wodą bezzałogowiec może spędzić 3-4 h, poruszając się z prędkością 3 w.

Przedstawiciel singapurskiego producenta zapewnia, że wielkość bezzałogowca będzie można dostosować do wymogów każdego nabywcy, w zależności od wymaganych osiągów lub masy przenoszonego wyposażenia pokładowego. Singapurczycy nie wykluczają również uzbrojenia UHV w ładunki wybuchowe, co pozwoli mu nie tylko wykrywać i oznaczać, ale także eliminować miny morskie.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.