Koncern z Seattle ogłosił rozpoczęcie sprzedaży samolotów 737 w wersji towarowej.
– Boeing 737 Next-Generation w wersji cargo zapewni przewoźnikom doskonałe możliwości dzięki swojemu udźwigowi, zasięgowi, niezawodności i efektywności – powiedział Stan Deal, wiceprezes Boeing Commercial Airplanes. – Pomimo spowolnienia rozwoju globalnego rynku przewozów towarowych dostrzegamy zapotrzebowanie na samoloty towarowe, takie jak 737-800 Boeing Converted Freighter, które będą przewozić ładunki na trasach krajowych. Nasze prognozy zakładają zapotrzebowanie na ponad 1000 samolotów towarowych wielkości 737 BCF, w ciągu następnych 20 lat, z czego 1/3 tylko na rynek ChRL – dodał Deal.
737 jest pierwszym samolotem wąskokadłubowym rodziny Next-Gen, oferowanym w wersji cargo. Modyfikacje wprowadzone przez inżynierów Boeinga obejmują zabudowanie dużych drzwi ładunkowych na lewej burcie kadłuba, urządzeń do załadunku i wyładunku towarów oraz pomieszczenia dla 4 członków rezerwowej załogi lub pasażerów.
Prace związane z przebudową samolotów pasażerskich na wersję cargo prowadzone będą w zakładach pobliżu odbiorców, m. in. w Szanghaju. Boeing 737BCF ma być zdolny do przewiezienia 23 950 kg ładunku na odległość 3690 km. Objętość ładowni na głównym pokładzie to 141,5 m3, a pod jej podłogą – 43,7 m3.
Producent zdobył już zamówienia na 30 nowych frachtowców, ze zobowiązaniami do zakupu 25 kolejnych. Nie jest zaskakujące, że większość z nich pochodzi od towarzystw z ChRL. YTO Airlines, z Hangzhou, zamówiły 10 samolotów z opcją na 10 kolejnych, China Postal Airlines z Pekinu także zamówiły 10, amerykańskie GE Capital Aviation (GECAS) – 5, a nieujawniony nabywca – także 5 z opcją na 2.
Oprócz tego chińskie SF Airlines z Shenzhen, bułgarskie Cargo Air z Sofii i nieujawniony klient zobowiązały się do nabycia 13 samolotów. Dostawa pierwszego Boeinga 737BCF zaplanowana jest w 4. kw. 2017.