Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Certyfikat FAA dla DA62

Lotnictwo cywilne, 25 lutego 2016

Amerykańskie władze lotnicze przyznały Certyfikat Typu samolotowi Diamond DA62.

Zdobycie certyfikatu FAA otwiera DA62 największy w świecie rynek lotnictwa ogólnego / Zdjęcie: Diamond  Aircraft

Federalna Agencja Lotnicza (FAA) przyznała Certyfikat Typu austriackiemu samolotowi Diamond DA62. Otwiera to drogę do jego sprzedaży na największym w świecie rynku lotnictwa ogólnego i biznesowego.

Diamond uzyskał Certyfikat Typu FAA po 3,5-rocznym procesie prób. Analogiczny dokument Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) trafił do producenta w kwietniu ub. r.

DA62 to dawny DA52, którego nazwę zmieniono, aby podkreślić różnice dzielące go od DA42 (Zmiana nazwy DA52 , 2014-06-04). Austriacka konstrukcja dostępna jest na rynku w dwóch wersjach, bazujących na tym samym płatowcu o rozpiętości 14,7 m , długości 9,19 m i wysokości 2,28 m.

Zespół napędowy w każdym przypadku stanowią 2 silniki diesla Austro Engine AE330 o mocy 180 KM (133 kW) każdy, poruszające trójłopatowe śmigła stałoobrotowe MTV-6-R-C/CF 194-80. Zużycie paliwa to 44,7l/h, przy 60% mocy, na wysokości 3660 m. Maksymalna pojemność zbiorników paliwa to 326 l. Certyfikowany pułap praktyczny obydwu wariantów wynosi 6096 m.

Na terenie USA dostępny będzie DA62 o masie startowej zwiększonej do 2300 kg, mieszczący na pokładzie 7 osób i dysponujący maksymalnym udźwigiem wynoszącym 730 kg. Masa samolotu pustego to 1570 kg. Prędkość maksymalna, na wysokości 4270 m, to 367 km/h, a prędkość przelotowa, na wysokości 3660 m, przy 75% mocy, wynosi 325 km/h.

Siedmiomiejscowy DA62 charakteryzuje się mniejszym zasięgiem – 2068 km i mniejszą prędkością wznoszenia – 6,1 m/s – w porównaniu z wersją 5-miejscową, dostępną w Europie. Pułap praktyczny z jednym silnikiem niepracującym wynosi 3962 m. Długość rozbiegu to 480 m, a dobiegu – 390 m.

Cena jednostkowa DA62 certyfikowanego przez FAA to 1,2 mln USD. Na rynku amerykańskim będzie konkurował z Beechcraftem Baronem (Beechcraft Baron G58 w Polsce, 2008-05-27), Cessnami serii 400 i Cirrusem SR22 (6000 Cirrusów SR, 2015-07-01), które dominują w tamtejszym sektorze usług air taxi.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.