Reklama
Reklama

Seryjne SF50 przed końcem roku

Cirrus zamierza do końca br. uzyskać Certyfikat Typu dla odrzutowca SF50 Vision i rozpocząć dostawy samolotów seryjnych.

Dostawy seryjnych SF50 Vision rozpoczną się jeszcze w bieżącym roku / Zdjęcie: Cirrus Aircraft

Jak mówi kierownik produkcji SF50, Matt Bergwall, program ma się całkiem dobrze. 3 przedseryjne odrzutowce kontynuują próby w locie (Ostatni przedseryjny SF50 oblatany, 2014-12-24). Ich zwieńczeniem ma być uzyskanie Certyfikatu Typu FAA przed końcem br.

Samolot oznaczony jako C1 kończy próby lotów w warunkach oblodzenia, tak więc dokument wydany przez władze lotnicze będzie zezwalał na wykonywanie przez niego lotów w znanych i prognozowanych warunkach oblodzenia. W lipcu Vision C2, który obecnie przechodzi próby instalacji pokładowych, otrzyma docelowe wyposażenie kabiny pasażerskiej.

Trwają też badania spadochronu ratowniczego, który zabudowany będzie w SF50. Zrealizowano już ponad 50 prób naziemnych, mających na celu dopracowanie urządzenia. W lipcu spadochron zostanie zabudowany w Vision C1 i sprawdzony w rzeczywistych warunkach.

W zakładach w Duluth trwa produkcja pierwszego seryjnego SF50, oznaczonego jako P1. Od 2007 producent zdobył zamówienia na ponad 550 nowych odrzutowców. Co najważniejsze, ci ludzie przez cały czas wierzyli w nas. Teraz nie możemy się doczekać, kiedy zaczniemy przekazywać samoloty użytkownikom – mówi Bergwall.

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.