Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Certyfikat EASA dla Challengera 650

Lotnictwo cywilne, 10 marca 2016

Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego przyznała Certyfikat Typu odrzutowcowi klasy biznes Bombardier Challenger 650.

Challenger 650 może już być dostarczany do użytkowników z państw europejskich / Zdjęcie: Bombardier

Certyfikat Typu wydany przez Europejską Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) otwiera drogę do rozpoczęcia dostaw użytkownikom Challengeów 650 ze Starego Kontynentu (Rega kupuje Challengery 650 , 2015-04-13). W listopadzie 2015 Bombardier otrzymał analogiczny dokument dla swojego samolotu od Federalnej Agencji Lotniczej (FAA). Pierwszym użytkownikiem Challengerów 650 stało się towarzystwo NetJets, które ma w swojej flocie aż 7 z 11 samolotów tego typu, dostarczonych w ub. r.

Maksymalna masa do startu Challengera 650 wynosi 21 863 kg, a maksymalna masa paliwa – 9072 kg. Długość jego kadłuba to 20,9 m, rozpiętość – 19,6 m, a wysokość 6,3 m. Wysokość kabiny pasażerskiej wynosi 1,83 m, a maksymalna szerokość – 2,41 m.

Samolot przystosowany jest do przewozu maksymalnie 10 pasażerów, natomiast z 6 podróżnymi i rezerwą paliwa NBAA IFR na 45 min lotu może przebyć 7408 km. Pozwala to na wykonywanie lotów non-stop z Londynu do Nowego Jorku, z Dubaju do Londynu, czy z Sao Paulo do Miami. Wyposażenie kabiny załogi stanowi awionika Bombardier Vision, oparta na Rockwell Collins Pro Line 21 Advanced.

Napęd kanadyjskiego biznesjeta stanowią 2 silniki turbowentylatorowe General Electric CF34-3B, o ciągu 41 kN każdy. Umożliwiają one rozwinięcie prędkości maksymalnej 870 km/h i przelotowej 785 km/h. Maksymalna wysokość lotu wynosi 12 497 m. Długość startu, przy masie maksymalnej, to 1720 m, a lądowania – 846 m.

Cena jednostkowa Challengera 650 to 32,4 mln USD (ok. 128 mln zł).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.