Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

MF Indii nie zgadza się rosyjskie żądania

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 01 listopada 2008

Ministerstwo Finansów Indii nie zgodziło się na zwiększenie wartości kontraktu na remont i modernizację lotniskowca Admirał Gorszkow o 1,2 mld USD.

Powodem oporu indyjskiego Ministerstwa Finansów jest obawa przed koniecznością renegocjowania także innych kontraktów. Resort nie zgodził się nawet na przydzielenie dodatkowych 60 mln USD na próby morskie wyremontowanego lotniskowca, nazwanego już Vikramaditya, planowane na 2011 (Gorszkow przed wodowaniem).

Ciężki krążownik lotniskowcowy (TAKR) Admirał Gorszkow został sprzedany Indiom na podstawie umowy z Rosją w styczniu 2004. Łączna wartość kontraktu - na remont i modernizację okrętu, a także szkolenie 1,5 tys. indyjskich marynarzy i przygotowanie infrastruktury (974 mln USD), oraz dostawę samolotów pokładowych (12 MiG-29K i 4 MiG-29KUB) i śmigłowców rozpoznania i ZOP Ka-27 i Ka-31 - wyniosła 1,5 mld USD. Okręt miał wejść w skład indyjskiej marynarki w sierpniu 2008 (Lotniskowcowy skandal zmieni politykę Indii?).

Pod koniec 2007 okazało się, że strona rosyjska nie może wywiązać się z realizacji kontraktu za uzgodnioną kwotę. Okazało się bowiem, że zakres niezbędnych prac jest znacznie większy niż przewidywała umowa. Dziś wiadomo, że już w styczniu 2007 Indie wstrzymały płatności, po wpłaceniu około dwóch trzecich pierwotnej wartości kontraktu.

Jeśli kompromis nie zostanie znaleziony, OAO PO Siewmasz - stocznia realizująca kontrakt - może zbankrutować, choć strona rosyjska przekazała jej dotację w wysokości 250 mln USD. W najbliższych dniach powinno rozpocząć się napełnianie suchego doku i wodowanie remontowanego okrętu przed dalszymi pracami wyposażeniowymi. Procedura jest zaplanowana na 10 dni. Będzie pierwszą na taką skalę w historii Siewmasza.

Wyjście z powstałego pata może okazać się bardzo trudne. Być może uda znaleźć się rozwiązanie w czasie wizyty rosyjskiego prezydenta, Dmitrija Miedwiediewa w New Delhi. Została ona zaplanowana na grudzień br.

Jeśli Indie zgodzą się na żądaną przez Rosjan podwyżkę ceny za INS Vikramaditya, będzie on łącznie kosztować 2,7 mld USD. Tymczasem zbudowanie nowego lotniskowca podobnej klasy nie powinno kosztować więcej niż 4 mld USD.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra