Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Oblot trzeciego Boeinga 737 Max 8

Lotnictwo cywilne, 18 kwietnia 2016

W zakładach w Renton oblatano 3. prototyp Boeinga 737 Max 8.

Trzeci przedseryjny Boeing 737 Max 8 w powietrzu. Producent nie podał, jak długo trwał jego oblot / Zdjęcie: John D. Parker, Boeing

Z podziwu godną wstrzemięźliwością Boeing dozuje wieści o postępach programu 737 Max. Prezentacja drugiego prototypu, noszącego znaki rejestracyjne N8702L, odbyła się nocą 29 lutego, a jego oblot – 4 marca, jednak próżno by szukać oficjalnych informacji koncernu z Seattle na ten temat (Prezentacja Boeinga 737 Max, 2015-12-10).

Niedawno Randy Tinseth, wiceprezes Boeinga ds. marketingu, opublikował na swoim blogu kilka zdjęć z oblotu 3. przedseryjnego 737 Max 8. Wydarzenie to miało miejsce 14 kwietnia. Samolot, noszący znaki rejestracyjne N8703J, wystartował do pierwszego lotu z Renton Field.

Oblot pierwszego prototypu 737 Max 8, noszącego znaki rejestracyjne N8701Q, odbył się 29 stycznia. Dwa pierwsze samoloty tego typu wykonały dotychczas łącznie ponad 50 lotów, sprawdzając w ich trakcie stateczność przy małej prędkości, działanie układu sterowania lotem i wykonując próby flatterowe. Niebawem drugi prototyp zostanie przebazowany do La Paz w Boliwii, gdzie przeprowadzone będą próby jego operowania z lotnisk położonych na dużej wysokości.

Już wkrótce w zakładach w Renton zakończy się montaż czwartego przedseryjnego 737 Max 8 (N8704Q). Zostanie on wyposażony w kompletną kabinę pasażerską i będzie używany do prób na całym świecie. W tej samej wytwórni znajduje się też piąty samolot tego typu (N8705Q), przeznaczony dla pierwszego odbiorcy – linii Southwest (Air Niugini zamawiają Boeingi 737 Max, 2016-02-19).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.