Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Aero 2016: Węgiersko-niemiecki eFusion

Lotnictwo cywilne, 22 kwietnia 2016

Węgierski Magnus Aircraft i niemiecki Siemens zaprezentowali we Friedriechshafen samolot eFusion – połączenie węgierskiego płatowca z napędem elektrycznym opracowanym przez niemiecki koncern.

Samolot z napędem elektrycznym eFusion tydzień po pierwszym locie został zaprezentowany na wystawie Aero 2016 we Friedrichshafen / Zdjęcie: Grzegorz Sobczak

Samolot ten to prawdziwa nowość, eFusion został oblatany 11 kwietnia br. by tydzień później trafić na wystawę Aero 2016.

Jako płatowiec wykorzystano udaną konstrukcje Fusion 212, certyfikowaną wg przepisów LSA i CS-LSA. Fusion 212 jest normalnie napędzany silnikiem Rotax 912. Siemens opracował do niego nowy, elektryczny zespół napędowy.
Niemcy mają już za sobą kilka podobnych projektów, m. in. wspólną konstrukcję z Pipistrelem oblataną w 2014. Jednak w przypadku eFusion nowością nie jest silnik ale układ baterii zasilający go w energię elektryczną.

Pierwszy lot samolotu elektrycznego eFusion wykonał 11 kwietnia br.
 

Inżynierowie z Siemensa opracowali rozwiązanie, które pozwala wymienić cały zestaw ogniw w ciągu 2 min. Takie rozwiązanie jest chyba najbardziej optymalnym, ponieważ nie zmusza użytkownika samolotu do czekania aż baterie ponownie się naładują.

eFusion posłuży do optymalizacji układu baterii. Póki co nie udało się przeskoczyć ograniczeń na jakie natrafiono przy Pipistrelu – eFusion może latać przez ok. 1 h, ale niektórzy przedstawiciele Magnus Aircraft przyznają, że przy nauce startów i lądowań, a z taką długotrwałością lotu można mówić głównie o lotach w rejonie lotniska, energii wystarczy na nieco ponad 30 min.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.