Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Aero 2016: Vision coraz bliżej certyfikatu

Lotnictwo cywilne, 22 kwietnia 2016

Cirrus zamierza przed końcem roku uzyskać Certyfikat Typu FAA dla odrzutowca SF50 Vision.

SF50 Vision ma uzyskać Certyfikaty Typu władz lotniczych USA, Unii Europejskiej i Brazylii przed końcem 2016 / Zdjęcie: Cirrus Aircraft

Pat Waddick, wiceprezes Cirrus Aircraft ds. innowacji, poinformował podczas wystawy odbywającej się nad Jeziorem Bodeńskim, że wkrótce amerykańskie przedsiębiorstwo złoży dokumentację niezbędną do uzyskania Certyfikatu Typu Federalnej Agencji Lotniczej (FAA) dla bardzo lekkiego odrzutowca SF50 Vision (Seryjne SF50 przed końcem roku, 2015-04-29). Obecnie w próbach w locie biorą udział 4 przedseryjne samoloty tego typu, które wylatały łącznie ponad 1700 h.

Wkrótce zakończą się badania spadochronu ratowniczego, który zabudowany jest w SF50. Zrealizowano już jego próby działania w rzeczywistych warunkach. Co ciekawe, FAA zaproponowała Cirrusowi, aby Vision otrzymał Certyfikat Typu bez konieczności demonstrowania prawidłowego działania spadochronu, uznając go za wyposażenie dodatkowe.

Jednak producent stwierdził, że odrzutowiec będzie oferowany z przetestowanym i całkowicie sprawnym spadochronem. - To nowe rozwiązanie zastosowane w nowym samolocie, więc FAA zastanawia się, jak sformułować odpowiednie przepisy, dotyczące go. To standardowa procedura, która nie powinna opóźnić certyfikacji SF50 - powiedział Ben Kowalski, wiceprezes Cirrusa ds. marketingu.

Amerykanie zdobyli zamówienia na ponad 600 odrzutowców. 15-20% z nich trafi do Europy, z czego 5 samolotów użytkowanych będzie w Polsce. Pierwszy Vision ma pojawić się w naszym kraju w 1. kw. 2017.

Pozostałe SF50 zostaną przekazane odbiorcom m. in. z USA, Brazylii, Australii i RPA. Przedstawiciele Cirrusa mają nadzieję, że przed końcem br. uda im się uzyskać także Certyfikaty Typu Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) i brazylijskich władz lotniczych (ANAC). Początkowo w zakładach w Duluth w Minnesocie produkowanych będzie ok. 50 Vision rocznie. Docelowo wytwórnię opuszczać ma co roku 100-150 SF50.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra