Försvarets materielverk (FMV), szwedzka agencja zamówień wojskowych, wystosowała wstępne zapytanie ofertowe do producentów transporterów opancerzonych. Skandynawowie chcą kupić 113 KTO w różnych wersjach.
Obecnie szwedzkie wojska lądowe wykorzystują mozaikę często starego sprzętu, od gąsienicowych Pbv 302, zbudowanych w latach 1966-71, przez Pbv 401, czyli zakupione z zapasów po armii NRD w 1993 transportery MT-LB, po fińskie Pasi (Sisu) XA-180/202/203 i wszędołazy BV206(S).
W 1994 zainicjowano program SEP (Splitterskyddad EnhetsPlattform) lub Modular Armoured Tactical System, czyli budowy ich następców, nowoczesnej rodziny pojazdów gąsienicowych, 6x6 i 8x8. Po zbudowaniu 4 prototypów i wydaniu na ten cel równowartości 100 mln Euro, program jednak zarzucono w lutym bieżącego roku, jako zbyt drogi.
Zamiast tego zdecydowano się na zakup 100-150 transporterów opancerzonych za granicą. Pierwszy batalion, wyposażony w nowe pojazdy, ma osiągnąć wstępną gotowość operacyjną w 2014. Nowe KTO mają być także wykorzystywane przez jednostki zmechanizowane i pancerne, wyposażone w czołgi Leopard 2 i bwp CV90, jako pojazdy pomocnicze.
Szczegółowa specyfikacja FMV zakłada pozyskanie - w podstawowym zamówieniu - 113 pojazdów: transporterów piechoty (74 egz.), wozów dowódców kompanii (10), ambulansów (18), dowodzenia (4) i zabezpieczenia technicznego (4).
Szwedzi zakładają jednak możliwość zwiększenia zamówienia, dla 1-2 kompanii zmechanizowanych, przeznaczonych do misji zagranicznych lub nawet podwojenia zamówienia.
Ewentualny kontrakt musi się wiązać z umową kompensacyjną, o wartości przynajmniej 100% podstawowej kwoty porozumienia. FMV oczekuje odpowiedzi na swoje zapytanie do 30 listopada 2008.