FAA odrzuciła 4 petycje o zmiany tras i parametrów lotów śmigłowców operujących w rejonie Los Angeles.
Grupa aktywistów znana jako Los Angeles Area Helicopter Noise Coalition złożyła na ręce inspektorów Federalnej Agencji Lotniczej (FAA) 4 petycje w sprawie ograniczenia ruchu śmigłowców wykonujących loty widokowe i należących do stacji telewizyjnych, operujących w rejonie Los Angeles. Dotyczyły one zwiększenia wysokości lotu, poruszania się wyłącznie po wyznaczonych trasach, zawisu, krążenia i lotów w grupach.
Członkowie LAAHNC domagali się, aby wiropłaty nie wykonujące lotów ratowniczych poruszały się na wysokości powyżej 610 m. W dodatku śmigłowce używane do lotów widokowych i należące do stacji telewizyjnych nie mogłyby także wykonywać zawisu i/lub krążenia na mniejszej wysokości niż wspomniana poprzednio.
Kolejnym roszczeniem było wykonywanie lotów przez wiropłaty należące do stacji TV wyłącznie w grupach. Domagano się również, aby podczas lotu nad morzem śmigłowce znajdowały się w odległości co najmniej 800 m od wybrzeża.
Władze lotnicze nie ugięły się przed tymi żądaniami i odrzuciły wszystkie petycje, uzasadniając, że nie spełniają one kryteriów wymaganych w przypadku tworzenia przepisów. 3 wnioski były niewykonalne ze względów bezpieczeństwa, a jeden nie leżał w zakresie kompetencji FAA jako organu regulacyjnego.
FAA zauważyła również, że operatorzy śmigłowcowi wykonujący loty w rejonie Los Angeles opracowali dobrowolnie serię inicjatyw mających na celu ograniczenie hałasu, w tym loty na większej wysokości nad szczególnie głośnymi obszarami. Oprócz tego agencja opracowała nowe trasy lotów śmigłowców nad morzem, które będą opublikowane w przyszłym miesiącu.