Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

SPM-3 – rosyjski MRAP

Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, 10 listopada 2008

Na wystawie Interpolitex 2008 rosyjska Wojenno-promyszliennaja kompania zaprezentowała pojazd zabezpieczony przed wybuchami min - SPM-3.

SPM-3 (Specjalnaja bronirowannaja policejskaja maszina) nie jest wersją rozwojową znanego pojazdu SPM-2E Tigr. To nowa konstrukcja, opracowana w ramach programu OKR BTR-WW przez Wojenno-inżieniernyj centr z Niżniewo Nowgorodu - część OOO WPK (podobnie jak m.in. Barnaułtransmasz i Arzamasskij maszinostroitielnyj zawod). Celem programu jest stworzenie pojazdu odpowiadającego zachodnim MRAP (Mine Resistant Ambush Protected). Pojazd jest oferowany Ministerstwu Spraw Wewnętrznych do użycia w operacjach antyterrorystycznych.

Kadłub SPM-3 jest odporny na ostrzał pocisku przeciwpancernego B-32 kal. 7,62 mm wystrzelonego z odległości 100 m z karabinu SWD (klasa 6 wg normy GOST 50962). Wytrzymuje też wybuch pod kołami ładunku odpowiadającego 6 kg trotylu (klasa 2a).

Pojazd może przewozić kierowcę, dowódcę i 7 w pełni wyposażonych żołnierzy. Mogą oni szybko zajmować miejsca i opuszczać pojazd przez szerokie drzwi z tyłu pojazdu. Pojazd może być wyposażony w różne systemy uzbrojenia, w tym zdalnie sterowanego, w system blokowania wybuchów zdalnie detonowanych ładunków BRBU, urządzenia rozpoznania chemicznego i biologicznego, urządzenie filtrowentylacyjne FBU-100 i modułowy system stawiania zasłon dymnych.

SPM-3 jest napędzany silnikiem wysokoprężnym JaMZ-7601 o mocy 300 KM. Napęd przenoszony jest z wykorzystaniem podzespołów seryjnych samochodów Ural. Elementy niezależnego zawieszenia kół pochodzą z BTR-90. Pojazd jest certyfikowany do uczestnictwa w normalnym ruchu drogowym. Resurs SPM-3 konstruktorzy oceniają na 250 tys. km.

W czasie wystawy Interpolitex 2008 pokazano jedynie model SPM-3, prezentację video i zdjęcia. Właściwy prototyp pojazdu uczestniczył w próbach i specjalnej prezentacji dla przedstawicieli struktur siłowych.

Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.