Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

USA uszczelniają granice

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 20 listopada 2008

Departament Bezpieczeństwa Krajowego (Homeland Security, DHS) ogłosił zaostrzenie przepisów, dotyczących przekraczania granicy USA przez samoloty lotnictwa ogólnego. Piloci będą musieli zgłaszać wcześniej wszystkich pasażerów.

Piloci argumentują, że przy średnio 2,5 tys. osób przekraczających dziennie granice USA w prywatnych samolotach, nowe przepisy doprowadzą do zbędnej biurokracji, licznych pomyłek i opóźnień. Jednocześnie odbierają dotychczasową swobodę podróżowania / Zdjęcie: Cessna Aircraft

DHS żąda, by piloci wszystkich samolotów lecących do i z USA, podawali urzędnikom Amerykańska Agencja Ceł i Ochrony Granic (USCBP) pełną listę pasażerów, przynajmniej na godzinę przed startem.

Problem dotyczy przede wszystkim podróży do sąsiadów Stanów Zjednoczonych. Co roku tylko do i z Meksyku odbywa się ok. 140 tys. lotów. Do tej pory procedury przekraczania granicy były maksymalnie uproszczone. Piloci musieli jedynie podać trasę lotu, a pasażerowie być gotowi do ewentualnej kontroli paszportowej. W zasadzie - pomijając wymogi kontroli ruchu powietrznego - podróże awionetkami były nie bardziej uciążliwe administracyjnie, niż samochodem lub promami, na granicy z Kanadą.

Po zamachach z 2001, władze w Waszyngtonie stopniowo roztaczają coraz większą kontrolę nad prywatnym ruchem lotniczym. Środowisko pilotów, rozumiejąc wymogi bezpieczeństwa państwa, godziło się na część zmian, czasem dobrowolnie podając listę pasażerów. Z drugiej jednak strony, było przeciwne obowiązkowemu zgłaszaniu całej załogi.

DHS wymaga bowiem, by było to robione za pomocą Electronic Advanced Passenger Information System. Tymczasem tylko część z kilkunastu tysięcy prywatnych lądowisk ma dostęp do Internetu. Także zgłaszanie informacji telefonicznie, nie zawsze jest możliwe (np. na odludnych terenach Kanady). Pozostaje tylko kontakt radiowy, jednak ten jest z reguły płatny.

Mimo sprzeciwu większości środowiska lotniczego, nowe regulacje wejdą w życie w ciągu najbliższych kilku dni. Przedstawiciele DHS ogłosili skierowanie przepisu do publikacji w dzienniku urzędowym 17 listopada.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.