Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Boeing i Saab ujawniają T-X

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 14 września 2016

Boeing i Saab zaprezentowały wczoraj publicznie nowy samolot, jaki zaoferowany zostanie US Air Force w konkursie T-X.

Samolot, który oferowany będzie przez Boeinga i Saaba w konkursie T-X nie ma na razie oficjalnego oznaczenia / Zdjęcie: Boeing

Wczoraj w zakładach Boeinga w St. Louis odbyła się uroczysta prezentacja nowego samolotu szkolenia zaawansowanego, jaki weźmie udział w konkursie US Air Force, oznaczonym kryptonimem T-X. Jest to całkowicie nowa konstrukcja, opracowana wspólnie przez inżynierów Boeinga i Saaba (Zapowiedź T-X Boeinga i Saaba, 2016-08-23).

Samolot jest zbudowany w układzie grzbietopłata, ze skrzydłem pasmowym, napędzanego pojedynczym silnikiem GE Aviation F404-GE-402 z dopalaniem. Wloty powietrza do silnika zabudowano pod skrzydłami.

Przednia część kadłuba, z kabiną załogi z fotelami w układzie tandem z przewyższeniem, przypomina szwedzkiego Gripena. Podwójne usterzenie pionowe i płytowe usterzenie poziome o ujemnym kącie wzniosu mają zapewnić dobrą manewrowość przy dużych katach natarcia (25°). Według nieoficjalnych informacji tylna część kadłuba samolotu została wyprodukowana w zakładach Saaba w Linköping.

 

Przedstawiciele Boeinga i Saaba nie ujawnili, kiedy zaprezentowany wczoraj samolot wystartuje do pierwszego lotu

Pod kadłubem znajduje się pojedynczy węzeł mocowania zasobnika ładunkowego. W przypadku zastosowania nowego samolotu w roli agresora, pod każdym skrzydłem można będzie zabudować po dwie belki uzbrojeniowe, bez wprowadzania dodatkowych zmian w konstrukcji.

Obecnie w zakładach w St. Louis trwają prace przy budowie drugiego samolotu przedseryjnego, przeznaczonego do prób w ramach konkursu T-X. USAF wymagają, aby każdy oferent dostarczył do badań aż 5 samolotów (Northrop Grumman ujawnił prototyp Model 400, 2016-08-20, T-50A dla programu T-X oblatany, 2016-06-05).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.