Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Jemeńscy rebelianci ostrzelali HSV-2

Marynarka wojenna, Strategia i polityka, 03 października 2016

Przedwczoraj wieczorem jemeńscy rebelianci ostrzelali i – jak twierdzą – zatopili katamaran HSV-2 Swift przewożący zaopatrzenie dla armii ZEA, który płynął z Adenu. Do incydentu doszło niedaleko portu Mokha rejonie strategicznie ważnej cieśniny Bab al-Mandab łączącej Morze Czerwone z Zatoką Akaba prowadząca na Ocean Indyjski. Katamaran został trafiony pociskiem przeciwokrętowym i zaczął płonąć.

Kadr z filmu udostępnionego przez jemeńskich rebeliantów wskazuje na dużą skalę pożaru HSV-2

Według rebeliantów z ugrupowania Huti, katamaran zatonął. Władze ZEA informują jedynie o jego uszkodzeniu i o tym, że jednostka była wykorzystywana w celach cywilnych, przewożąc sprzęt medyczny. Opublikowane w Internecie nagranie wskazuje jednak na to, że pożar i uszkodzenia katamarana były bardzo poważne. Zapewne zapaliło się paliwo, a szybkiej destrukcji uległa struktura okrętu wykonana głównie ze stopów aluminium.

HSV-2 Swift w okresie testowania przez US Navy / Zdjęcie: US Navy

Katamaran HSV-2 Swift był skonstruowany w oparciu o technologie cywilne przez australijską Sealift Inc. Pierwotnie, w latach 2003-2013 był leasingowany i testowany przez US Navy. Później, po dwóch latach spędzonych w macierzystej stoczni Incat w Hobart, został w lipcu 2015 wyleasingowany ZEA, jako członkowi koalicji walczącej z Huti pod przewodnictwem Arabii Saudyjskiej. Jego operatorem została National Marine Dredging Company.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.