Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Koniec produkcji Su-30 w Komsomolsku nad Amurem

Przemysł zbrojeniowy, Lotnictwo wojskowe, 14 października 2016

W wytwórni lotniczej w Komsomolsku nad Amurem (KNAAZ, filia PAO Kompania Suchoj) 11 października zakończono produkcję myśliwców rodziny Su-30. Ostatnie dwa Su-30MK2B przeznaczone są dla Wietnamu. Teraz KNAAZ produkuje jedynie myśliwce wielozadaniowe Su-35 i T-50.

Pamiątkowe zdjęcie dwóch ostatnich Su-30MK2B z KNAAZ im. J.A. Gagarina i kierownictwa zakładów / Zdjęcie: forums.airforce.ru

KNAAZ kończy realizację kontraktu z Wietnamem, zawartego w 2013. Wietnam zamówił wówczas 12 Su-30MK2B wraz z wyposażeniem serwisowym za ok. 600 mln USD (Kolejne Su-30MK2 dla Wietnamu, 2013-08-21). Dwa ostatnie samoloty dla wojsk lotniczych Wietnamu mają numery burtowe 8593 (nr ser. 88624) i 8594 (nr ser. 88625).

Wytwórnia w Komsomolsku nad Amurem (dawniej KNAPO) produkowała samoloty rodziny Su-30 od 1999. Według nieoficjalnych danych, powstało tam 207 myśliwców tego typu, w tym 6 samolotów doświadczalnych. Wśród seryjnych samolotów było 79 Su-30MKK przeznaczonych dla ChRL (77) i Indonezji, 101 Su-30MK2 (37 dla Wietnamu, 25 dla ChRL, 25 dla Wenezueli, 9 dla Indonezji i 6 dla Ugandy) oraz Su-30M2 dla WWS Rosji.

Produkcja samolotów rodziny Su-30 jest kontynuowana w wytwórni w Irkucku. Produkowane są tam myśliwce Su-30SM dla WWS FR i odmiany eksportowe. Su-30 produkowane w Irkucku są nowocześniej wyposażone niż te z KNAAZ, a tym samym droższe. Ich napęd stanowią silniki ze sterowanym wektorem ciągu, a w płatowcu zastosowano dodatkowe przednie powierzchnie sterowe. Nowocześniejsza jest też awionika.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.