Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

9-godzinny postój

Lotnictwo cywilne, 03 grudnia 2008

Pasażerowie salwadorskiego Airbusa A321, spędzili na lotnisku w kalifornijskim Ontario 9 godzin, w oczekiwaniu na pozwolenie na start. Nie mogli wyjść z samolotu, ze względu na brak odprawy celnej.

Jeden z 4 posiadanych przez TACA Airlines A321-200. Linia wykorzystuje łącznie 42 maszyny, prawie wszystkie to Airbusy rodziny A320

Samolot, należący do linii TACA Arlines, leciał z Salwadoru do Los Angeles. Z powodu mgły nad docelowym lotniskiem, został skierowany do Ontario, gdzie przybył w niedzielę, kilka minut przed północą. Wystartował z niego dopiero o 9 rano. W tym czasie 191 pasażerów nie mogło opuścić samolotu, nie dostali również żadnego posiłku - mieli dostęp jedynie do wody i krakersów.

Według przedstawicieli TACA, lokalne władze nie wydały zgody na opuszczenie przez pasażerów samolotu - nie otrzymali zgody na przejście przez kontrolę celną. Z kolei rzecznik prasowy amerykańskiego urzędu celnego stwierdził, że TACA nie zwróciła się do nich z prośbą o odprawienie swoich klientów.

Bez względu na to, kto mówi prawdę, faktem jest, że amerykańskie prawo nie przewiduje tego typu wypadków. Według Kate Hanni, przewodniczącej Coalition for an Airline Passengers Bill of Rights, nie ma obecnie możliwości wypuszczenia zagranicznych pasażerów na teren lotniska, bez odprawy celnej. Urzędnicy nie mają natomiast obowiązku obsługiwać pasażerów samolotów, które lądują awaryjnie nie na docelowym lotnisku.

Tymczasem wypadki tego typu wcale nie są rzadkie w USA. W sierpniu ubiegłego roku prawie 20 tys. obcokrajowców spędziło na pokładach uziemionych samolotów kilka godzin. Powodem była awaria systemu komputerowego. Miesiąc wcześniej, na lotnisku Baltimore-Washington International Thurgood Marshall Airport, pasażerowie jednego z samolotów sprzeciwili się długotrwałemu oczekiwaniu na start i po kilku godzinach zmusili załogę do ich wypuszczenia. Po wyjściu z samolotu zostali otoczeni przez policję z psami.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.