Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

W Jakucji rozbił się Ił-18

Lotnictwo wojskowe, 20 grudnia 2016

Wczoraj wczesnym rankiem z lotniska Kolcowo (Jekaterinburg) w Jakucji wystartował samolot Ił-18W rosyjskich wojsk lotniczych. Na jego pokładzie znajdowało się 7 członków załogi i 32 żołnierzy (oficerów). Samolot kierował się do Tiksi. Nie doleciał jednak do celu. Z ekranu radaru zniknął o 4:45.

W wyniku awaryjnego lądowania kadłub samolotu rozpadł się na trzy części. Odpadły też od niego skrzydła / Zdjęcie: yakutsk.ru

Na około 30 km od lotniska w Tiksi pilot – Andriej Łogwinow podjął decyzję o awaryjnym lądowaniu. Zakończyło się ono rozbiciem samolotu. Z pierwotnych informacji medialnych wynikało, że załoga i pasażerowie zginęli. Później okazało się, że wszyscy przeżyli, choć niektórzy są poważnie ranni.

Na miejsce wypadku skierowano grupy poszukiwawczo-ratownicze. Rannych przewieziono do szpitala w Tiksi i na pokład samolotu medycznego Ił-76 z lekarzami ze szpitala wojskowego im. Burdenko. Przetransportowały ich 4 śmigłowce. Stan 16 rannych określa się jako ciężki. Najciężej ranni mają zostać przewiezieni do specjalistycznych klinik w Moskwie i St. Petersburgu.

Nie wiadomo, co było przyczyną wypadku. Za najbardziej prawdopodobne uznawano początkowo oblodzenie powierzchni nośnych w wyniku awarii instalacji przeciwoblodzeniowej. Nie wyklucza się też problemów z instalacją paliwową. Nieoficjalnie media informują o tym, że podczas lądowania płonął lewy silnik samolotu.

Wiadomo, że awaryjne lądowanie odbywało się przy silnym bocznym wietrze. We wraku znaleziono rejestratory pokładowe. Obecnie analizowane są ich zapisy.

Rozbity samolot to Ił-18W nr rej. RF-91821, nr ser. 185008003, oblatany w 1965. W 2011 przeszedł remont kapitalny. Po nim został przydzielony do 390. wydzielonego pułku transportowego z bazą na lotnisku Kolcowo. Samolot służy do transportu żołnierzy na Syberii i Dalekim Wschodzie.

Cywilne wersje Ił-18 zostały wycofane z eksploatacji w FR w 2002. Ministerstwo transportu wydało wówczas zakaz ich lotów. Wcześniej samoloty tego typu były oceniane jako mało awaryjne.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.