Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Porwanie libijskiego A320

Lotnictwo cywilne, 24 grudnia 2016

Wczoraj samolot pasażerski Airbus A320 libijskich linii lotniczych Afriqiyah Airways z 118 osobami na pokładzie (wśród 111 pasażerów było 82 mężczyzn, 28 kobiet i jedno dziecko), lecący z Sebha do Trypolisu (lot 8U209), został porwany przez dwóch pasażerów grożących eksplozją granatu. Samolot skierował się w kierunku Europy. O 11:32 czasu lokalnego wylądował na Malcie, na lotnisku Luqa pod La Valetta, ok. 500 km od wybrzeży Libii. Tam został otoczony przez funkcjonariuszy maltańskich sił bezpieczeństwa.

Porwany A320 na lotnisku Luqa / Zdjęcie: AnonHQ.com

Porwany samolot wylądował na pasie nr 31. Później przekołował na pas 23. Tam rozpoczęły się negocjacje z porywaczami, którzy przedstawiali się jako zwolennicy byłego libijskiego dyktatora, Muammara Kadafiego (maltańska telewizja pokazywała ich z libijską flagą z czasów jego władzy). O 13:50 zwolnili oni pierwszych pasażerów. Wieczorem poddali się.

Obaj porywacze zostali aresztowani. Granat i dwa pistolety, którymi grozili, okazały się atrapami. Jeden z porywaczy został zidentyfikowany jako Moussa Shaha, przywódca Al-Fateh Al-Jadid.

W czasie negocjacji z porywaczami samoloty, które miały planowo lądować na Malcie, były kierowane na inne lotniska. Większość lądowała na Sycylii.

Porwany samolot to Airbus A320-214 nr rej. 5A-ONB, nr ser. 3236, należący do Afriqiyah Airways. Oblatano go 29 sierpnia 2007.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.