Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Początek budowy Hollanda

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, 10 grudnia 2008

Damen Schelde Naval Shipbuilding poinformowała wczoraj o poniedziałkowej uroczystości cięcia blach pod stępkę pierwszego, dużego okrętu patrolowego dla marynarki wojennej Holandii.

Komputerowa wizja Hollanda. Okręt będzie charakteryzował się dużym stopniem zautomatyzowania (wszystkie systemy uzbrojenia będą zdalnie sterowane). Podstawowa załoga składać się będzie jedynie z 50 oficerów i marynarzy. Kolejnych 40 osób stanowić będzie załogę i obsługę śmigłowca (klasy NH90). Na pokład będzie można także przyjąć do 100 cywilów. Jednostka będzie również wyposażona w 2 łodzie półsztywne / Rysunek: Damen Schelde Naval Shipbuilding

Okręt HNLMS Holland (P840) zostanie zwodowany w styczniu 2010 i przyjęty do służby w maju następnego roku. W trakcie poniedziałkowej uroczystości sekretarz stanu, Jack de Vries, przyspawał do fragmentu stępki starą monetę. Ponad dwustuletnia tradycja, ma zapewnić jednostce powodzenie.

Prace nad kolejnymi jednostkami, Zeelandem, Frieslandem i Groningenem, mają rozpocząć się odpowiednio we wrześniu i październiku 2009 oraz w kwietniu 2010. oznacza to, że ostatni okręt powinien wejść do służby pod koniec 2012.

Okręty typu Holland, o wyporności 3750 t i długości 108 m, na pierwszy rzut oka powinny należeć do klasy korwet lub nawet fregat. Jednak holenderska marynarka wojenna (Koninklijke Marine), nie zdecydowała się w 2005 na zakup klasycznych jednostek bojowych, a 4 dużych okrętów patrolowych, których głównym celem ma być nadzorowanie wód przybrzeżnych, w tym w rejonie Antyli Holenderskich i Aruby, a także innych miejsc, zagrożonych terroryzmem, nielegalna migracją czy działaniami piratów.

Z tego powodu uzbrojenie jednostek zostało zredukowane do jednej armaty morskiej Oto Melara, kalibru 76 mm, jednego systemu obrony bezpośredniej Oto Melara Marlin WS, kalibru 30 mm oraz wkm-ów kalibru 12,7 mm. Hollandy nie będą wyposażone w pociski przeciwlotnicze, przeciwokrętowe czy systemy walki podwodnej.

Nowe okręty będą jednak pierwszymi w składzie Koninklijke Marine, które wykorzystają Integrated Sensor & Communication Systems (ISCS) Thalesa - system, który pozwala na umieszczenie wszystkich czujników i urządzeń łączności w jednym, masywnym maszcie. Radar pokładowy wysokiej rozdzielczości ma przy tym zapewnić skuteczne wykrywanie także nisko lecących, małych samolotów oraz małych celów morskich: łodzi czy, przy idealnych warunkach pogodowych, nawet pojedynczych pływaków.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.