Boeing opublikował film z prób kołowania jednego z prototypów 737 Max 8 na drodze startowej pokrytej warstwą wody.
W lipcu ub. r. drugi przedseryjny Boeing 737 Max 8, noszący znaki rejestracyjne N8702L, przeszedł próby operowania z drogi startowej pokrytej warstwą wody. Badania przeprowadzili specjaliści Montana Aviation Research Company, w Glasgow w stanie Montana.
W trakcie prób samolot kołował po drodze startowej pokrytej warstwą wody. Na potrzeby testu na drodze startowej ułożono gumowe paski, zatrzymujące wodę, tworząc basen o głębokości kilku cm, napełniony ponad 11 300 l cieczy.
Celem badań przeprowadzonych w Glasgow było sprawdzenie stateczności kierunkowej samolotu na nawierzchni pokrytej wodą. Weryfikowano też, czy woda poderwana przez koła podwozia przedniego nie przedostanie się do wnętrza silników i/lub pomocniczego zespołu napędowego (APU). W trakcie próby Boeing 737 Max 8 kilkukrotnie przejechał przez basen, przy różnych wartościach ciągu silników, a także z włączonymi odwracaczami ciągu.
W próbach certyfikacyjnych biorą udział 4 przedseryjne Boeingi 737 Max 8. Pierwszy seryjny samolot tego typu ma zostać przekazany liniom Southwest w 2. kw. br. (100 Boeingów 737 Max dla SpiceJet, 2017-01-16).