Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

MiG-29K i Su-33 pozostaną na dnie

Marynarka wojenna, Lotnictwo wojskowe, Strategia i polityka, 12 lutego 2017

Według nieoficjalnych informacji, władze rosyjskiego Ministerstwa Obrony i przedstawiciele przemysłu zdecydowali, że samoloty MiG-29K i Su-33, które rozbiły się w czasie lotów w pobliżu granic Syrii, nie zostaną wydobyte z dna Morza Śródziemnego. Obie maszyny operowały z pokładu krążownika lotniskowcowego Admirał Kuzniecow, który wrócił już do bazy w FR.

Krążownik lotniskowcowy Admirał Kuzniecow powracający z misji na Morzu Śródziemnym u wybrzeży Syrii / Zdjęcie: MO FR

Jeden z informatorów portalu Rambler twierdzi, że po wypadkach samolotów pokładowych rozważano wydobycie ich wraków. Jednak po analizie wszystkich czynników uznano taką operację za niecelową. – Na miejsca wypadków należałoby skierować specjalnie wyposażone statki ratownicze i użyć pojazdów do poszukiwań głębokowodnych. To byłoby zbyt kosztowne – oceniło źródło.

Pozostawiając oba wraki na dnie Morza Śródziemnego, FR ryzykuje, że w niepowołane ręce dostaną się tajne urządzenia znajdujące się na pokładach samolotów uczestniczących w operacji bojowej. Eksperci twierdzą jednak, że wraz z katapultowaniem załóg samolotów zostają uruchomione procedury ich samozniszczenia. Tak więc ryzyko związane z ujawnieniem sposobu funkcjonowania urządzeń są minimalne. Tym bardziej, że zorganizowanie operacji wydobywczej przez któreś z zainteresowanych państw wydaje się bardzo mało prawdopodobna.

W ubiegłym roku, w ciągu niecałego miesiąca rozbiły się dwa samoloty operujące z krążownika lotniskowcowego Admirał Kuzniecow. 14 listopada na jego pokładzie nie zdołał wylądować MiG-29K powracający z misji nad Syrią. Z kolei 5 grudnia podczas lądowania, z powodu awarii systemu hamującego, wpadł do wody samolot Su-33. Załogi obu samolotów zdołały się katapultować.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.