Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nowy wymiar transportu miejskiego

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 08 marca 2017

Podczas 87. targów Geneva International Motor Show firmy Italdesign i Airbus przedstawiły koncepcję Pop.Up, pierwszego modularnego, w pełni elektrycznego, bezemisyjnego systemu transportowego, który ma ograniczyć wzmożony ruch na drogach w zatłoczonych megamiastach.

Branża lotnicza i motoryzacyjna łączą siły, aby opracować wspólną wizję multimodalnego, w pełni elektrycznego transportu miejskiego. Modularna koncepcja przewiduje kapsułę, która łączy się z modułem naziemnym lub powietrznym i może być zintegrowana z innymi środkami transportu / Rysunki: Airbus

Ta realistyczna koncepcja jest wynikiem wspólnej refleksji Italdesign i Airbusa nad kwestią poruszania się w przestrzeni miejskiej, jednym z najbardziej palących problemów mieszkańców megamiast na świecie. Ponieważ zatłoczenie na drogach ma znacznie nasilić się do 2030, przedsiębiorstwa postanowiły połączyć swoją wiedzę inżynierską i znaleźć optymalny sposób na stworzenie zrównoważonego, modularnego i multimodalnego systemu transportu miejskiego. Tak powstała koncepcja Pop.Up.

- Dodanie 3. wymiaru do multimodalnych sieci transportowych z pewnością podniesie jakość życia i usprawni sposób, w jaki przemieszczamy się z punktu A do B – powiedział Mathias Thomsen, dyrektor generalny ds. miejskiej mobilności powietrznej w firmie Airbus, podczas prezentacji projektu. – Skuteczne projektowanie i wdrażanie rozwiązań, które będą działać zarówno w powietrzu, jak i na ziemi, wymaga współpracy między sektorem lotniczym a motoryzacyjnym, a także lokalnymi organami rządowymi odpowiedzialnymi za infrastrukturę oraz ramy regulacyjne. Firma Italdesign, która ma potwierdzone osiągnięcia w dziedzinie projektowania wyjątkowych pojazdów, była dla nas naturalnym partnerem w tym unikatowym projekcie koncepcyjnym - dodał.

Na system system Pop.Up składa się:

- platforma sztucznej inteligencji, która na podstawie wiedzy o użytkownikach zarządza podróżą, oferując alternatywne scenariusze użycia i zapewniając bezproblemowy dojazd do celu;

- pojazd w kształcie kapsuły pasażerskiej, który może łączyć się z 2 różnymi i niezależnymi napędzanymi elektrycznie modułami (modułem naziemnym i modułem napowietrznym). Kapsuła Pop.Up może też integrować się z innymi środkami transportu publicznego, np. koleją lub systemem hyperloop;

- moduł interfejsu, który utrzymuje dialog z użytkownikami w środowisku wirtualnym.

Pop.Up ma oszczędzać czas, oferując pasażerom elastyczny, współdzielony, adaptowalny sposób poruszania się po miastach. System łączy elastyczność małego, 2-miejscowego samochodu ze swobodą i szybkością samolotu pionowego startu i lądowania (VTOL), tworząc pomost między światami motoryzacji i lotnictwa.

Zasada działania Pop.Up jest prosta: pasażerowie planują podróż i rezerwują miejsce za pomocą łatwej w użyciu aplikacji. System automatycznie podpowiada najlepsze rozwiązanie – na podstawie wiedzy o użytkownikach, zależności czasowych, natężenia ruchu, kosztów, wymagań w zakresie wspólnych przejazdów – dołączając kapsułę pasażerską do modułu powietrznego lub naziemnego albo do innego środka transportu i uwzględniając preferencje oraz potrzeby pasażerów.

Kluczowym elementem projektu jest kapsuła pasażerska. Ten zaawansowany technicznie, samonośny kokon z włókna węglowego ma 2,6 m długości, 1,4 m wysokości i 1,5 m szerokości. Kapsuła zmienia się w miejski samochód, po prostu łącząc się z modułem naziemnym, który ma podwozie z włókna węglowego i jest zasilany akumulatorowo.

Podczas podróży przez zatłoczone megamiasto kapsuła odłącza się od modułu naziemnego i jest przenoszona przez moduł powietrzny o wymiarach 5 x 4,4 m napędzany ośmioma przeciwbieżnymi wirnikami. W takiej konfiguracji Pop.Up staje się samolotem miejskim z automatycznym pilotem i może efektywnie przemieścić się między punktami A i B, unikając korków drogowych.

Kiedy pasażerowie dotrą do celu, moduły powietrzne i naziemne wraz z kapsułą autonomicznie wracają do specjalnych stacji ładowania, gdzie czekają na następnych klientów.

Dzięki możliwości łączenia kapsuły z innymi środkami transportu publicznego podróż systemem Pop.Up przebiega bezproblemowo. Użytkownik cały czas pozostaje w tej samej kapsule, więc nie martwi się o przesiadki i może cieszyć się całą podróżą dzięki interakcjom czasu rzeczywistego miedzy kapsułą a otaczającym ją środowiskiem i społecznościami miejskimi.

- Italdesign to firma usługowa założona w celu dostarczania rozwiązań i usług związanych z mobilnością zainteresowanym firmom na całym świecie. Szukanie przyszłych rozwiązań to część naszego DNA – powiedział dyrektor generalny Italdesign, Jörg Astalosch. – Dziś samochody stanowią część znacznie szerszego ekosystemu: jeśli chcesz zaprojektować miejski pojazd przyszłości, tradycyjny samochód nie może być jedynym rozwiązaniem dla megamiast; trzeba myśleć o zrównoważonej i inteligentnej infrastrukturze, aplikacjach, integracji, systemach zasilania, planowaniu miejskim, aspektach społecznych itd. W ciągu następnych kilku lat transport naziemny osiągnie następny poziom rozwoju; stanie się nie tylko współdzielony, połączony siecią i autonomiczny, ale również multimodalny i przejdzie w 3. wymiar. Airbus, lider branży lotniczo-kosmicznej, jest dla nas idealnym partnerem, który podziela naszą wizję przyszłości megamiast i pracuje nad stworzeniem zrównoważonego, multimodalnego systemu transportu miejskiego - dodał. 




Galeria



Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.