Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Katastrofa Islandera w Zimbabwe

Lotnictwo cywilne, 28 marca 2017

Wczoraj rano wyczarterowany samolot BN-2 Islander leciał z Beira w Mozambiku do Mutare w Zimbabwe. Na jego pokładzie znajdowała się dwuosobowa załoga i czterech pasażerów, członków zarządu Cornelder w Mozambiku, spółki z udziałem kapitału holenderskiego, zarządzającej portem w Beira. Lecieli na spotkanie z przedsiębiorcami z ChRL.

Szczątki kadłuba Islandera rozbitego w górach Vumba / Zdjęcie: ThreeMenOnBoat

Lot odbywał się na wysokości ok. 1600 m. Na 10 minut przed planowanym lądowaniem, po rozpoczęciu podejścia, o 8:15 czasu lokalnego samolot rozbił się o zbocze w górach Vumba. Poszukiwania samolotu rozpoczęły się 3 godziny później, gdy oczekujący na jego przybycie w Mutare zaczęli się niepokoić opóźnieniem.

Gdy ekipa poszukiwawczo-ratownicza znalazła miejsce katastrofy, okazało się, że żadna z osób lecących samolotem nie przeżyła. Wśród ofiar jest Adelino DeJesus Mesquita – dyrektor zarządzający Cornelder w Mozambiku. Był bratem ministra transportu i komunikacji Mozambiku. Pozostałe ofiary to Isaac Noor – dyrektor finansowy, Antonio Jeorge Ucucho i Banele Sibanda (Mozambijczyk) – członkowie zarządu, oraz pilot i drugi pilot samolotu, ojciec i syn – Rui Fonseca Tereira Do-Santos i Adelino De-Lopus Dos-Santos. Ciała ofiar śmigłowiec Gwardii Narodowej Zimbabwe przewiózł do szpitala w Mutare.

Do katastrofy mogły przyczynić się złe warunki meteorologiczne. W rejonie lotu panowała gęsta mgła. To typowe zjawisko rankiem w górach Vumba.

Rozbity samolot to dwusilnikowy, ośmiomiejscowy Britten-Norman BN-2A-300 Islander nr rej. C9-AOV, nr ser. 024. Należał do ETA AIR Charter.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.