Brig. Gen. (res.) Didi Ben-Yoash, dawny szef IDF Armored Corps, zaprezentował podczas 2nd International Ground Warfare & Logistics Conference symulacje perspektywicznej platformy opancerzonej powstające w ramach Project Carmel. Wizja demonstratora technologii uwzględnia nie tylko nowe możliwości bojowe, ale i łatwość obsługi. W podstawowej wersji gąsienicowy pojazd bojowy ma mieć dwuosobową załogę. Jego głównym przeznaczeniem ma być walka w terenie zurbanizowanym.
Miejsca członków załogi zaplanowano obok siebie. Jeden z nich będzie dowódcą, ale obaj będą dysponować takimi samymi możliwościami sterowania systemami pojazdu. Będą one maksymalnie zautomatyzowane, by ułatwić kierowanie, nawigowanie, wykrywanie celów i naprowadzanie na nie uzbrojenia.
Konstruktorzy przewidują miejsce dla jeszcze jednego członka załogi. Ma to być operator systemów zewnętrznych, w tym bezzałogowych – latających lub naziemnych, w które będą wyposażone pojazdy w wersji podstawowej. W pojeździe w wersji dowodzenia trzeci członek załogi będzie dowódcą całej jednostki.
Napęd pojazdu ma być hybrydowy. Akumulatory zasilające silniki elektryczne będą zasilać także systemy pokładowe, gdy wyłączony będzie napęd główny. Do ochrony pojazdu zostanie skonstruowany aktywny system nowej generacji. Systemy zainstalowane na każdym pojeździe będą mogły chronić także inne wozy i obiekty niewyposażone w podobne instalacje. Pojazd ma być również dobrze zabezpieczony przed cyberatakami.
Za opracowanie systemów obserwacyjnych dla pojazdów, które powstaną w ramach Project Caramel, odpowiada Rafael. Wielofunkcyjne hełmy dla członków załogi konstruuje Elbit Systems, korzystając z doświadczeń zdobytych przy budowaniu hełmów lotniczych do samolotów 5. generacji. Za integrację wszystkich systemów pojazdów odpowiada zaś IAI. Izrael oferuje udział w Project Carmel także partnerom zagranicznym.