Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Carmel – wizja nowej izraelskiej platformy pancernej

Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 20 maja 2017

Brig. Gen. (res.) Didi Ben-Yoash, dawny szef IDF Armored Corps, zaprezentował podczas 2nd International Ground Warfare & Logistics Conference symulacje perspektywicznej platformy opancerzonej powstające w ramach Project Carmel. Wizja demonstratora technologii uwzględnia nie tylko nowe możliwości bojowe, ale i łatwość obsługi. W podstawowej wersji gąsienicowy pojazd bojowy ma mieć dwuosobową załogę. Jego głównym przeznaczeniem ma być walka w terenie zurbanizowanym.

Perspektywiczna gąsienicowa platforma opancerzona projektowana w ramach Project Carmel / Ilustracja: israeldefense

Miejsca członków załogi zaplanowano obok siebie. Jeden z nich będzie dowódcą, ale obaj będą dysponować takimi samymi możliwościami sterowania systemami pojazdu. Będą one maksymalnie zautomatyzowane, by ułatwić kierowanie, nawigowanie, wykrywanie celów i naprowadzanie na nie uzbrojenia.

Pojazd bojowy programu Carmel w czasie walk w mieście / Ilustracja: israeldefense

Konstruktorzy przewidują miejsce dla jeszcze jednego członka załogi. Ma to być operator systemów zewnętrznych, w tym bezzałogowych – latających lub naziemnych, w które będą wyposażone pojazdy w wersji podstawowej. W pojeździe w wersji dowodzenia trzeci członek załogi będzie dowódcą całej jednostki.

Napęd pojazdu ma być hybrydowy. Akumulatory zasilające silniki elektryczne będą zasilać także systemy pokładowe, gdy wyłączony będzie napęd główny. Do ochrony pojazdu zostanie skonstruowany aktywny system nowej generacji. Systemy zainstalowane na każdym pojeździe będą mogły chronić także inne wozy i obiekty niewyposażone w podobne instalacje. Pojazd ma być również dobrze zabezpieczony przed cyberatakami.

Wizja rodziny pojazdów, które mają powstać w ramach Project Carmel / Ilustracja: israeldefense

Za opracowanie systemów obserwacyjnych dla pojazdów, które powstaną w ramach Project Caramel, odpowiada Rafael. Wielofunkcyjne hełmy dla członków załogi konstruuje Elbit Systems, korzystając z doświadczeń zdobytych przy budowaniu hełmów lotniczych do samolotów 5. generacji. Za integrację wszystkich systemów pojazdów odpowiada zaś IAI. Izrael oferuje udział w Project Carmel także partnerom zagranicznym.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.