Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Drugi prototyp bsl Altair

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 20 maja 2017

W czasie wizyty w Tatarstanie sekretarza Rady bezpieczeństwa FR Nikołaja Patruszewa, w Kazańskich zakładach lotniczych (KAZ) im. S.P. Gorbunowa pokazano drugi doświadczalny prototyp ciężkiego bsl Altair. Ma on zostać wkrótce włączony do programu badań w locie. Drugi prototyp został przebudowany w stosunku do pierwszego z wykorzystaniem doświadczeń z dotychczasowych lotów.

Drugi doświadczalny prototyp ciężkiego bsl Altair, z numerem burtowym 02, na lotnisku zakładów lotniczych w Kazaniu / Zdjęcie: business-gazeta

Prace rozwojowe związane z projektem ciężkiego (masa startowa ponad 5 000 kg) bezzałogowego statku latającego Altair rozpoczęły się w 2011 na podstawie zamówienia Ministerstwa obrony FR. Wówczas program nosił kryptonim Altus-M. Jego głównym realizatorem zostało OKB im. M.P. Simonowa z Kazania. W programie uczestniczy też Grupa Kronsztadt z St. Petersburga i KAPO-Kompozit, gdzie budowane są prototypy.

Pierwszy prototyp Altaira, z numerem burtowym 01, został oblatany w lipcu 2016. Testy trwały do grudnia. Do tego czasu prototyp wykonał wiele lotów, które pozwoliły na zebranie doświadczeń wykorzystanych w budowie prototypu numer dwa. Obecnie oba prototypy są przygotowywane do kolejnej serii badań w locie.

Bsl Altair ma rozpiętość skrzydeł równą 28,38 m, a jego długość wynosi 12,41 m. Maksymalna masa startowa bezzałogowca sięga 7 000 kg przy ładunku użytecznym równym 2 000 kg. Bsl ma latać nawet 48 h na odległość do 10 tys. km. Jednym z przewidywanych zadań Altaira ma być patrolowanie bezludnych obszarów Arktyki.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.