Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Katastrofa L-410 w Nepalu

Lotnictwo cywilne, 28 maja 2017

Wczoraj dwusilnikowy samolot transportowy L-410 wykonywał kolejny lot z Katmandu do Lukla, na lotnisko Tenzing-Hillary (lot nr 409). Na jego pokładzie znajdowały się 3 osoby, w tym 2 członków załogi. Podczas podejścia do lądowania na pasie nr 06, ok. 14:05 czasu lokalnego, samolot rozbił się.

Wrak rozbity samolotu L-410 znaleziono poniżej powierzchni pasa startowego lotniska w Lukla / Zdjęcie: avherald

Według informacji świadków, samolot podczas podejścia do lądowania zahaczył o wysokie sosny. Znajdował się wówczas kilka metrów poniżej powierzchni pasa lotniska. Warto przypomnieć, że lotnisko w Lukla znajduje się 2860 m npm, a jego pas ma długość ok. 500 m.

W katastrofie zginęli obaj członkowie załogi. Dowódcą był 48-letni Paras Kumar Rai, a drugim pilotem Srijan Manandhar. Obaj zmarli w szpitalu, po kilku godzinach od rozbicia samolotu, w wyniku odniesionych obrażeń. Katastrofę przeżył technik transportowy Pragya Maharjan. Został ranny, ale jego życiu nie zagraża niebezpieczeństwo.

Nie wiadomo, co było przyczyną katastrofy. Świadkowie twierdzą, że mogły do niej przyczynić się fatalne warunki atmosferyczne. W rejonie lotniska panowała mgła.

Rozbity samolot to dwusilnikowy Let L-410UVP-E20 nr rej. 9N-AKY, nr ser. 2917, wyprodukowany w 2014. Należał do Summit Air. To nowa nazwa Goma Air, obowiązująca od 13 marca 2017.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.