Zamknij

Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Plany rozwoju RCAF

Lotnictwo wojskowe, Strategia i polityka, 09 czerwca 2017

Rząd w Ottawie opublikował plany zakupowe i modernizacji wojsk lotniczych na najbliższe 20 lat.

Wojska lotnicze Kanady otrzymają do 2037 na modernizację niemal 47 mld CAD / Zdjęcie: MO Kanady

Ottawa zamierza przeznaczyć na modernizację Royal Canadian Air Force (RCAF, królewskich wojsk lotniczych Kanady) 46,6 mld CAD (ok. 129 mld zł). Inwestycje, jakie zostaną poczynione w ciągu następnych dwóch dekad mają zapewnić, że RCAF będą zdolne do działania na terenie kraju, niosąc pomoc obywatelom i całego świata, wspierając akcje sojusznicze (C295W zwycięzcą FWCSAR, 2016-12-09).

Najważniejszym przedsięwzięciem jest zakup 88 nowych wielozadaniowych samolotów bojowych, które zastąpią używane obecnie CF-188 Hornet (na zdjęciu). Ich przeznaczeniem będzie obrona przestrzeni powietrznej kraju w ramach NORAD i udział w misjach NATO. Proces zakupu ma być transparenty i z poszanowaniem zasad konkurencji (RCAF strzegą Islandii, 2017-05-23).

Do uzbrojenia zostaną przyjęte 2 typy kierowanych pocisków rakietowych powietrze-powietrze: następca AIM-7 Sparrow (średniego zasięgu), który nie jest już produkowany i nowa wersja AIM-9 Sidewinder (krótkiego zasięgu).

Wielozadaniowe samoloty transportowe-tankujące CC-150 Polaris zostaną do 2026 zastąpione nowym typem. Do służby wejdą także następcy transportowych CC-138 Twin Otter, przystosowane do operowania na Dalekiej Północy i rozpoznawczych CP-140 Aurora. Te ostatnie mogą być eksploatowane do 2030 (Zmodernizowane kanadyjskie Aurory, 2015-01-05).

Kanadyjskie samoloty zostaną wyposażone w nowoczesną awionikę, umożliwiającą wykonywanie lotów w cywilnej kontrolowanej przestrzeni powietrznej, a bazy RCAF otrzymają nowy system lądowania według wskazań przyrządów.

Śmigłowce CH-149 Cormorant zostaną wyposażone w nową awionikę, umożliwiająca operowanie w niesprzyjających warunkach pogodowych (Modernizacja kanadyjskich AW101, 2017-05-31). Modernizacja awioniki obejmie także transportowce CC-130J. Wydłużona zostanie trwałość użytkowa wiropłatów uzbrojonych / SAR CH-146 Griffon. Planuje się też zakup nowych bezzałogowych statków latających klasy MALE.

Wdrożony zostanie nowy program szkolenia załóg lotniczych, operatorów uzbrojenia i wyposażenia elektronicznego, z użyciem nowoczesnych urządzeń syntetycznych. Szczególny nacisk zostanie położony na szkolenie zaawansowane przyszłych pilotów wielozadaniowych samolotów bojowych.

W 2026 zdolne do działania mają być nowe satelity wyposażone w radary z syntetyczną aperturą, automatyczny system identyfikacji i inne urządzenia. W ramach projektu Polar satelity telekomunikacyjne otrzymają urządzenia łączności wąsko- i szerokopasmowej, umożliwiające utrzymanie łączności na szczeblu taktycznym, operacyjnym i strategicznym dla potrzeb jednostek własnych i sojuszniczych prowadzących działania na Dalekiej Północy.

Planuje się wdrożenie kodowanej łączności satelitarnej, obejmującej obszar niemal całego globu, od 65° szerokości geograficznej północnej do 65° szerokości geograficznej południowej. Kanadyjskie satelity będą też obserwowały krążące na orbicie Ziemi satelity innych krajów i kosmiczne śmieci.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.