Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Most powietrzny Iran – Katar

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 11 czerwca 2017

Linie Iran Air poinformowały o uruchomieniu mostu powietrznego między Iranem a Katarem. W pierwszych pięciu rejsach z Teheranu i Sziraz samoloty przewoźnika (w tym Boeing 747) dostarczyły do Dohy 450 ton najbardziej potrzebnych produktów. Wśród nich jest przede wszystkim świeża żywność – warzywa i owoce.

Należący do Iran Air samolot cargo Boeing 747, wykorzystywany do przewozu żywności do Kataru / Zdjęcie: Iran Air

Dostawy do Kataru realizują też irańskie statki. Według rodzimych agencji informacyjnych, pierwsza partia objęła 350 ton różnych produktów przewiezionych przez 3 statki z portu Buszehr. Dostawy są kontynuowane. Irańscy urzędnicy oceniają, że dziennie do Kataru będzie różnymi środkami transportu wysyłane co najmniej 100 ton żywności.

Katar został objęty 5 czerwca embargiem i blokadą handlową przez grupę państw arabskich, na czele z Arabią Saudyjską, Egiptem, Bahrajnem i ZEA. Pretekstem było oskarżenie o destabilizowanie sytuacji na Bliskim Wschodzie i wpieranie organizacji terrorystycznych. Blokada objęła zarówno ruch powietrzny, jak i morski, ale przede wszystkim lądowy. Do tej pory przez terytorium Arabii Saudyjskiej do Kataru docierała ponad połowa dostaw żywności i innych niezbędnych produktów. Działania Iranu mają ograniczyć skutki blokady dla mieszkańców Kataru.

Aby wesprzeć Katar, władze Iranu zdecydowały o otwarciu przestrzeni powietrznej dla samolotów latających do tego kraju. Według wstępnych ocen, nad Iranem odbywa się teraz w ciągu doby ponad 100 rejsów samolotów z i do Kataru. Oznacza to wzrost ruchu lotniczego nad Iranem o 17%.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.