Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Akceptacje dla Tigerów

Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 07 stycznia 2009

Europejska agencja współpracy zbrojeniowej OCCAR, przy udziale francuskiej i niemieckiej agencji zamówień wojskowych, zakończyła proces akceptacji dla finalnej wersji śmigłowców Eurocopter Tiger, w wersjach HAP i UHT.


Francuzi zamówili 40 śmigłowców w wersji HAP (na zdjęciu). Są one uzbrojone w działko GIAT 30 mm, zamontowane w obrotowej wieży pod nosem maszyny, npr SNEB kalibru 66 mm i pociski powietrze-powietrze Mistral. Niemiecki model UHT różni się brakiem działka, w którego miejsce wykorzystuje się podwieszany wkm kalibru 12,7 mm. Niemiecki Tiger został wyposażony w npr kalibru 70 mm, ppk Hot i Trigat, przeciwlotnicze pociski Stinger oraz maszt rozpoznawczy Osiris / Zdjęcie: Eurocopter

Obecnie istnieją 4 wersje śmigłowców Tiger. Podstawowe HAP dla Francji i UHT dla Niemiec, ARH dla Australii oraz HAD - ze wzmocnionym silnikiem, opancerzeniem i rozwijanymi ciągle ppk Trigat-LR, dla Francji i Hiszpanii. Ta ostatnia jest najnowsza: oblot odbył się w grudniu 2007, a dostawy przewidziane są na 2011.

Pozostałe modele trafiły już w ilości kilkudziesięciu egz. do sił zbrojnych Francji, Niemiec, Hiszpanii i Australii.

Śmigłowce osiągnęły wstępną akceptację konstrukcji w 2004, kiedy zezwolono wykorzystywać je we francusko-niemieckim ośrodku szkoleniowym. Kolejny, zatwierdzony standard wiązał się z dostawami śmigłowców seryjnych. Trzeci, przyjęty wczoraj, zawiera w sobie ostatnie zmiany i jest wzorcem dla dalszej produkcji oraz przyszłych modernizacji. Otwiera jednocześnie drogę do osiągnięcia pełnej gotowości operacyjnej, również do wykorzystania w misjach zagranicznych.

Nowy standard wiąże się z przystosowaniem francuskich HAP do prowadzenia misji morskich i zamontowaniem nowych systemów przesyłu danych. W wersji niemieckiej, oprócz zmodernizowanego systemu informatycznego, zastosowano nowe, kodowane systemy łączności radiowej.

Do tej pory Francuzi otrzymali 18 z zamówionych 40 śmigłowców wersji HAP, zaś Niemcy 10 z 80 egz. modelu UHT. Wszystkie dostarczone maszyny reprezentują wcześniejsze standardy produkcyjne.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.