Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Ostatni H145M dla KSK

Lotnictwo wojskowe, 26 czerwca 2017

Airbus Helicopters przekazał 15., ostatni z zamówionych śmigłowców przez KSK, śmigłowców wielozadaniowych H145M.

Ostatni z zamówionych, 15. H145M (LUH SOF), przeznaczony dla Kommando Spezialkräfte / Zdjęcie: C.D. Keller, Airbus Helicopters

Dzisiaj w zakładach Airbus Helicopters w Donauwörth przedstawiciele Airbus Helicopters dostarczyli ostatni z 15 zamówionych przez Niemcy, w lipcu 2013, śmigłowców wielozadaniowych H145M (LUH SOF). Wiropłaty są przeznaczone dla Kommando Spezialkräfte (KSK), jednostki specjalnej wojsk lądowych Niemiec (ILA 2016: KSK prezentuje H145M, 2016-06-01).

–  Projekt LUH SOF jest doskonałym przykładem konstruktywnej współpracy Bundeswehry, władz i przemysłu. Chciałbym podziękować wszystkim naszym partnerom za skuteczną i skuteczną współpracę. Życzę siłom specjalnym Bundeswehry wszystkiego najlepszego podczas eksploatacji nowych śmigłowców –  powiedział Wolfgang Schoder, prezes Airbus Helicopters w Niemczech.

H145M jest wojskową wersją śmigłowca H145, którego eksploatację rozpoczęto latem 2014. Maksymalna masa startowa H145M została zwiększona do 3,7 t. Zespół napędowy stanowią 2 silniki Turbomeca Ariel 2E z dwukanałowym cyfrowym układem sterowania (FADEC), o mocy startowej 667 kW każdy. Pozwoliło to na zachowanie własności śmigłowca w zawisie, z jednym silnikiem niepracującym, co zwiększa bezpieczeństwo wykonywania operacji specjalnych i misji ratownictwa bojowego.

Wiropłat może być używany do zadań transportu, rozpoznania, poszukiwania i ratownictwa, rozpoznania bojem i ewakuacji medycznej. Wersja H145M LUH SOF wyposażona jest w duże przesuwane drzwi boczne, które pozwalają na szybkie desantowanie żołnierzy na linach, zawiesie ładunkowe, wciągarkę, karabiny maszynowe zamontowane obrotowo w drzwiach, osłony balistyczne i urządzenia samoobrony.

Śmigłowiec jest wyposażony w cyfrową awionikę Helionix, z czteroosiowym automatycznym pilotem. H145M ma czujniki optoelektroniczne z funkcją namierzania celu (wskaźnik nahełmowy i wskaźnik celu w kabinie) i wojskową awionikę służącą do łączności, nawigacji i zarządzania lotem. Wyposażenie obejmuje także samouszczelniające się zbiorniki paliwa.

H145M zostały zamówione także przez Tajlandię (5) i Serbię (9, Serbia kupuje H145M, 2016-12-30). Flota H145 użytkowanych na całym świecie wylatała dotychczas ponad 50 tys. h.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.