Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Samolot dyspozycyjny z napędem elektrycznym

Lotnictwo cywilne, 27 czerwca 2017

Izraelski start-up Eviation zaprezentował projekt 9-miejscowego samolotu dyspozycyjnego Alice z napędem elektrycznym.

Alice w locie. Dobrze widoczny jest układ, w którym zbudowano samolot / Ilustracja: Eviation

Podczas 52nd international salon of aeronautics and space (Paris Air Show) izraelski start-up Eviation zaprezentował projekt 9-miejscowego samolotu dyspozycyjnego Alice z napędem elektrycznym. Samolot o długości 12 m ma przewozić 2-osobową załogę i 9 pasażerów na odległość ponad 550 km (z rezerwą zasięgu ponad 300 km) z prędkością optymalną 450 km/h. Oblot prototypu jest planowany na koniec 2018.

Samolot w widoku z góry. Łatwo ocenić nietypowy kształt kadłuba / Ilustracja: Eviation

Alice zaprojektowano ze skrzydłami o rozpiętości 13,5 m, dużym wydłużeniu i niewielkim skosie oraz usterzeniem w układzie motylkowym o rozpiętości 5,8 m. Jego silniki mają napędzać trzy śmigła pchające umieszczone na końcówkach skrzydeł i zakończeniu kadłuba. Prototyp ma być wyposażony w akumulatory o pojemności 980 kWh, a jego silniki rozwijać moc przelotową 290 kW. Maksymalna masa startowa samolotu ma wynosić 5900 kg. Wysokość przelotową zaprojektowano na 3,3 km, dzięki czemu Alice nie będzie musiał być wyposażony w kabinę ciśnieniową.

Alice w hangarze, gotowy do startu / Ilustracja: Eviation

Alice ma być samolotem zupełnie nowego rodzaju, zero-emisyjnym, znacznie łatwiejszym w obsłudze niż samoloty z silnikami spalinowymi. I bardzo tanim w eksploatacji, także ze względu na niewielki koszt energii potrzebnej do lotu. Projektanci przewidują wykorzystanie Alice w lotach nad terenami silnie zurbanizowanymi.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.