Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwsza transza Type 26

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 02 lipca 2017

Sekretarz Obrony Wielkiej Brytanii Michael Fallon poinformował o zgodzie rządu na zamówienie pierwszej transzy – 3 fregat ZOP Type 26 Global Combat Ship. Za 3,7 mld funtów ma je zbudować koncern BAE Systems, który już wcześniej przygotowywał się do realizacji planowanego zamówienia (Kolejni dostawcy programu GCS, 2016-12-08). Nowe fregaty mają zastąpić obecnie eksploatowane przez Royal Navy fregaty Type 23. Według planów marynarki, będą one stanowić komponent ochrony lotniskowca nowej generacji – HMS Queen Elizabeth.

Wizja fregaty ZOP Type 26 Global Combat Ship / Ilustracja: BAE Systems

Pierwsza transza ma stanowić część z planowanych do zamówienia 8 fregat Type 26 (pierwotnie miało ich być 13 – tyle ile zbudowano Type 23). Póki co nie określono terminu zakończenia dostaw tych 3 okrętów. Nieoficjalnie przedstawiciele BAE Systems mówią o wejściu do służby pierwszej fregaty w połowie lat 2020. To oznaczałoby opóźnienie w stosunku do dotychczasowych planów, przewidujących, że nastąpi to w 2023. Wtedy też miała zostać wycofana z linii pierwsza z fregat Type 23.

Lotniskowiec HMS Queen Elizabeth rozpoczął właśnie próby morskie (Testy morskie HMS Queen Elizabeth, 2017-06-27). Według planów, ma uzyskać wstępną zdolność operacyjną w 2021. W skład jego ochrony będą wówczas wchodzić zmodernizowane fregaty Type 23.

Zamówione fregaty Type 26 będą budowane w stoczni River Clyde w Glasgow. Ma przy tym znaleźć zatrudnienie 1700 pracowników. Co najmniej drugie tyle będzie zatrudnionych w łańcuchu dostaw komponentów w Wielkiej Brytanii. Zamówienie na drugą transzę – 5 fregat Type 26 jest planowane na początek lat 2020.


Drukuj Góra