Podczas World Airline Awards narodowy przewoźnik Finlandii – Finnair – został uznany za najlepszą linię lotniczą w Europie Północnej, po raz ósmy z rzędu. Nagrody w konkursie organizowanym przez Skytrax zostały przyznane na podstawie niezależnej ankiety przeprowadzonej wśród 19 mln pasażerów ze 105 krajów, od sierpnia 2016 do maja 2017, obejmując 325 linii lotniczych.
– Jesteśmy dumni, że Finnair ponownie został uznany przez Skytrax i pasażerów z całego świata za najlepszą linię lotniczą w Europie Północnej. Bardzo dbamy o komfort naszych klientów podczas podróży i stale rozwijamy naszą obsługę zarówno na ziemi, jak i na pokładach samolotów, pozostając wierni naszej słynnej nordyckiej gościnności – mówi Piia Karhu, wiceprezes Finnaira ds. rozwoju usług pasażerskich.
Finnair znacząco zainwestował w rozwijającą się flotę A350 oraz w komfort swoich klientów podczas podróży, od momentu dokonania rezerwacji poprzez odprawę i obsługę w samolotach. – Obecnie dysponujemy własnym portalem Wi-Fi Nordic Sky zainstalowanym w samolotach latających na trasach długodystansowych, a liczba klientów korzystających z naszej mobilnej aplikacji wciąż rośnie – zauważa Piia Karhu.
Kontynuując cyfrowy trend, Finnair był pierwszą na świecie linią lotniczą, która w 2017 wprowadziła Alipay na pokłady samolotów. Ponadto zostały przeprowadzone udane testy technologii rozpoznawania twarzy na lotnisku w Helsinkach podczas odprawy stałych klientów Finnaira.
– Rozwój usług cyfrowych jest jednym z naszych głównych celów strategicznych. Oczywiście, nie przestajemy dbać o komfort podróży naszych klientów, o czym świadczy udana współpraca z najlepszymi szefami kuchni w klasie biznes na trasach dalekodystansowych, zmodernizowanie strefy wypoczynku i nawiązanie nowych partnerstw – podsumowuje Piia Karhu (Więcej lotów w ofercie Finnaira, 2017-05-24).
World Airline Awards, przyznawane przez Skytrax są uznawane za najważniejszy wyznacznik poziomu zadowolenia klientów z usług linii lotniczych z całego świata. W ankietach przeprowadzanych wśród pasażerów bada się ich wrażenia z wszystkich etapów podróży z daną linią lotniczą, zarówno na lotnisku, jak i na pokładzie samolotu. Oceniane są: odprawa oraz wejście na pokład samolotu, wygoda foteli, czystość kabiny, jakość posiłków, pokładowy system multimedialny i standard obsługi na pokładzie.