Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pożegnanie An-26

Lotnictwo wojskowe, 14 stycznia 2009

W piątek, 16 stycznia, o godz. 10.30 w 8. Bazie Lotniczej w Krakowie, odbędzie się pożegnalny lot ostatniego samolotu An-26, który zakończy eksploatację tego typu przez Siły Powietrzne.

An-26 przez ponad 3 dekady stanowił podstawowy, średni samolot transportowy polskich wojsk lotniczych. Konstrukcja, wywodząca się z An-24TW, została oblatana 21 maja 1969. Niedługo potem, w 1972, nowe samoloty rozpoczęły służbę w Polsce. Łącznie zakupiliśmy 12 egz. tych maszyn. Od kilku lat są sukcesywnie zastępowane przez hiszpańskie CASA C-295M.

Załoga An-26 składa się z 5 osób. Na pokład można zabrać również 40 żołnierzy lub 24 rannych. Samolot przewozi maksymalnie do 5,5 t ładunku (standardowo 4,5 t), na dystans ok. 1000 km (przy pełnym zapasie paliwa i minimalnym ładunku, 2,5 razy więcej).

Transportowe Antonowy nie należą do najbardziej oszczędnych. Według oficjalnych danych SP RP, godzina lotu kosztuje 13.416 zł, gdy CASA C-295M: 3.184 zł. An-26 nie były również w stanie skutecznie zaopatrywać polskich oddziałów w Iraku, z powodu znacznych odległości.

Ostatni lot wykonany zostanie przez samolot o nr bocznym 1403. Zakończy się w ten sposób 37-letnia historia wykorzystywania tych maszyn przez polskie wojska lotnicze / Zdjęcie: MON


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.